wiki ႏွင့္ M. Notovitch စာအုပ္ပါေဖာ္ျပခ်က္တို႔ကိုတင္ျပၿပီးေနာက္ ဆက္လက္ေလ့လာရမည္မွာ ဗုဒၶ၀ါဒျပႆနာမ်ားစာအုပ္၊ စာမ်က္ႏွာ၁၀၉ မွ ၁၃၃ပါ ေယရႈႏွင့္ပတ္သက္သည္႔အေၾကာင္းအရာမ်ား မွန္ကန္မႈရွိမရွိ ဆန္းစစ္ရန္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းစာအုပ္တြင္ေဖာ္ျပပါရွိေသာ ဦးအရိယဓမၼ(အရွင္ဥဂၢသံ)မွာ ရွင္ဥကၠဌ၏ တပည္႔တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္းကို ယင္းစာအုပ္အရပင္သိရွိရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရွင္ဥကၠဌ၀ါဒသည္ ယေန႔ေထရ၀ါဒျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တြင္တရား၀င္ျငင္းပယ္ျခင္းခံရၿပီးျဖစ္သကဲ့သို႔ ရွင္ဥကၠဌကိုလည္း လူလိမ္စာရင္းသြင္းထားၿပီးျဖစ္သည္ကို ျငင္းခ်က္ထုတ္စရာမလိုေပ။ ဤအေၾကာင္းတစ္ခ်က္တည္းႏွင့္ပင္ ဦးအရိယဓမၼ၏ တင္ျပခ်က္မ်ားကို ယေန႔ေခတ္ေထရ၀ါဒသမားမ်ားအေနျဖင့္ အေလးကရုျပဳဖို႔ရာ မသင့္ပါေခ်။ ၄င္းျပင္ ဦးအရိယဓမၼတင္ျပေသာ ပေရာဖက္ဆာဂိုးရစ္ခ်္ႏွင့္ သူ၏စာအုပ္မွာလည္း ရွိခဲ့ဟန္ပင္ မတူေခ်။ သူ၏စာအုပ္ စာ ၁၁၃ ကို ၾကည္႔လွ်င္ ေတြ႔ရမည္မွာ ပေရာဖက္ဆာဂိုးရစ္ခ်္သည္ ၁၉၂၅ တြင္ ခရစ္ေတာ္၏ မသိေသးေသာ သြန္သင္ေဟာေျပာခ်က္မ်ား ဆိုသည္႔စာအုပ္ကို ထုတ္ေ၀ခဲ့ေၾကာင္း၊ ပေရာဖက္ဆာသည္ ခရစ္ေတာ္၏ နစ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ေနေသာ ဘ၀အေၾကာင္းကို သုေတသနလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုအေတာအတြင္း သူသည္ တိဘက္သို႕ေရာက္ခဲ့ၿပီး တိဘက္ေတာင္ပိုင္း မြန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ကို ခရစ္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဆက္သခဲ့တဲ့ စာရြက္ေပါင္းတစ္ရာရွိစာလိပ္ႀကီးကို ေတြ႔ခဲ့ရေၾကာင္း စသျဖင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးအရိယဓမၼအေနနဲ႔ ပေရာဖက္ဆာဂိုးရစ္ခ်္အေၾကာင္း အေသးစိတ္မေျပာထားတာေၾကာင့္ ပေရာဖက္ဆာအေၾကာင္းကို စာရႈသူအေနျဖင့္ စိတ္ကူးျဖင့္ေကာက္ေၾကာင္းဆြဲၾကည္႔ပါ။ သူသည္ ၁၉၂၅ တြင္ ခရစ္ေတာ္အေၾကာင္း စာအုပ္ေရးထုတ္ခဲ့ေၾကာင္း ဦးအရိယဓမၼတင္ျပထားသျဖင့္ ပေရာဖက္ဆာအေနျဖင့္ ဥပမာ - ႏွစ္ ၂၀ ခန္႔ ေယရႈအေၾကာင္း ေလ့လာခဲ့သည္ဆိုပါစို႔ ၊ သုိ႔ဆိုလွ်င္ သူတိဘက္သို႔ အေစာဆံုးေရာက္ႏိုင္မည္႕ကာလမွာ ၁၉၂၀ ျဖစ္ႏိုင္မည္၊ ၁၉၂၀ တြင္ သူေတြ႔ခဲ့ရသည္႔ ေယရႈ၏ ကိုယ္တိုင္ေရးမွတ္တမ္းကို ဆက္သျခင္းခံရသည္႔ ေက်ာင္းထိုင္မွာ ၁၉၂၀ ခန္႔တြင္ အသက္မည္မွ်ရွိေနေပမည္နည္း ဆိုသည္ကို စာရႈသူတြက္ခ်က္ၾကည္႔ပါ။ ဤေနရာတြင္ မွတ္သားရမည္မွာ ေယရႈ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္႔ႏွစ္မွာ ခရစ္ယာန္အယူအဆအရ ေအဒီ ၃၀ ခန္႔တြင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ မစၥတာဂိုးရစ္ခ်္ေတြ႔ခဲ့ရသည္႔ဘုန္းႀကီးမွာ ၁၉၂၀ သို႔မဟုတ္ အလြန္ဆံုး ၁၉၀၀ တြင္ အသက္မည္မွ် ရွိေနပါမည္နည္း။ အံ့ၾသစရာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေနပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဦးအရိယဓမၼက ယင္းတိဘက္ေက်ာင္းထိုင္ကိုယ္တိုင္ကပင္ ေယရႈကိုယ္တိုင္၏ autobiography မွတ္တမ္းကိုဆက္သျခင္းခံရသည္ဟု ေဖာ္ျပထားေသာေၾကာင့္တည္း။ ဦးအရိယဓမၼ အေနျဖင့္ M.Notovitch ေရးစာအုပ္ကို အေျခမခံလိုသည္မွာ သူ၏စာအုပ္ပါအခ်က္မ်ားမွာ ေထရ၀ါဒႏွင့္ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္းျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ဟု ခန္႔မွန္းရသျဖင့္ မိမိဘာသာ လုပ္ဇတ္တစ္ခုႀကံဖန္ရင္း ဤသည္႔သဘာ၀လြန္ အသက္ ေထာင္ခ်ီခံသည္႔ တိဘက္ဘုန္းႀကီး ေပၚေပါက္လာရေပသည္။
M.Notovitch့ စာအုပ္ပါအခ်က္မ်ား အားလံုး မွန္သည္ဟု ယေန႔ေထရ၀ါဒီတို႔ ယူဆၾကပါလွ်င္ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ သူ႔စာအုပ္ပါအခ်က္မ်ားလည္း မွန္ေနေပမည္သာ။ သို႔ျဖစ္သျဖင့္ wiki ေဖာ္ျပခ်က္အရ M.Notovitch ကို တိဘက္ဘုန္းႀကီး(Himis Community ၏ ဥေသွ်ာင္)က ေအာက္ပါအတိုင္း ဓမၼသတ္ဆံုးျဖတ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရပါမည္။
Nicolas Notovitch ၏ ေရးသားမႈမ်ားမွာ ခ်က္ခ်င္းပင္ ကန္႔ကြက္ေရးသားမႈ ခံခဲ့ရေလသည္။ ေက်ာ္ၾကားေသာ ဂ်ာမန္လူမ်ိဳး အေရွ႕တုိင္းပညာရွင္ MaxMuller က Notovitch ေရာက္ရွိခဲ့ေသာ Himsဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းတည္ရွိမႈကို အေထာက္အပံ့ေပးခဲ့ေသာ္လည္း J.ArchibaldDouglas က ထိုဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔သြားေရာက္လည္ပတ္ခဲ့သည္တြင္ Notovitch ့တင္ျပေသာ ေယရႈ၏ သမိုင္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား စိုးစဥ္းမွ် မေတြ႔ရေၾကာင္းျဖင့္ Notovitch၏ အျမင္ကို က်ယ္ျပန္႔စြာ ျငင္းပယ္ခဲ့ေလသည္။ ထို႔ျပင္ Himis Community ၏ ဥေသွ်ာင္က စာတန္းတစ္ခုထုတ္ျပန္ကာ ကို အဆံုးစြန္ လိမ္လည္သူျဖစ္ေၾကာင္း ျဖင့္ ျပစ္တင္ေဖာ္ျပကာ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ေလသည္။ (Lost years of Jesus - Wikipedia, the free encyclopedia.htm)
သုိ႔ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ Nicolas M. Notovitch ၏ စာအုပ္ကိုလည္း မွန္ကန္သည္ဟု တစ္ထစ္ခ်မမွတ္ယူႏိုင္ပါေခ်။ သို႔ဆိုလွ်င္ ေယရႈအေနျဖင့္ ငယ္ရြယ္စဥ္ကာလအခ်ိန္၀ယ္ တိဘက္သို႔ေရာက္ခဲ့ ၊ မေရာက္ခဲ့ကို ဆက္လက္ဆန္းစစ္ပါလွ်င္ ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ႔ရပါဦးမည္။
ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ပထမဦးစြာတင္ျပမည္မွာ ံHistory of Tibetan Buddhism အေၾကာင္း wiki ေဖာ္ျပခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ တိဘက္ရိုးရာမွတ္တမ္းမ်ားအရ ယင္းေသသို႔ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ အယူ၀ါဒေရာက္ရွိခ်ိန္မွာ ေအဒီ ၅ ရာစုခန္႔တြင္ တိဘက္ေတာင္ပိုင္း၌မင္းျပဳေနေသာ Lha Thothori Nyantsen ၏ အခိ်န္တြင္ျဖစ္ပါသည္။ (en.wikipedia.org/wiki/Tibetan_Buddhism#History_of_Tibetan_Buddhism)
Lha Thothori Nyantsen အေၾကာင္း wiki ေဖာ္ျပခ်က္ကို ဆက္လက္ေလ့လာပါေသာ္ သူသည္ တိဘက္ေဒသ၏ ၂၈ ဆက္ေျမာက္ဘုရင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူ၏မင္းျပဳအုပ္ခ်ဳပ္မႈမွာ ေအဒီ ၅ရာစုတြင္ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၃၃ ဆက္ေျမာက္ဘုရင္ Songtsan Gampo မွာ ေအဒီ ၆၅၀ တြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့၍ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျခားေသာ တြက္ခ်က္မႈမ်ားအရ သူ(Thothori Nyantsen)၏ေမြးသကၠရာဇ္မွာ ေအဒီ ၁၇၃ သို႔မဟုတ္ ၂၅၄ ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပၾကေသာ္လည္း ယေန႔တြင္မႈ ယင္းတြက္ခ်က္မႈမွာ ျငင္းပယ္ခံရေၾကာင္း၊ အစဥ္အလာေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအရ တိဘက္တြင္ ဗုဒၶအယူ၀ါဒ မွာ သူ႔လက္ထက္တြင္ စတင္ေရာက္ရွိခဲ့ေၾကာင္းတင္ျပထားပါတယ္။(en.wikipedia.org/wiki/Thothori_Nyantsen)
en.wikipedia.org/wiki/Tibetan_Buddhism#History_of_Tibetan_Buddhism အရဆက္လက္သိရွိရတာက တိဘက္မွာ ဗုဒၶ၀ါဒကို State religion အျဖစ္ ဘုရင္ Trisong Detsen(၇၅၅ - ၇၉၇)လက္ထက္ၾကမွျပဌာန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဆို စာရႈသူအေနနဲ႔ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္တာက ေအဒီ ၃၀ မွာ ခရစ္ယာန္အယူအရ ကြယ္လြန္ၿပီးျဖစ္တဲ့ ေယရႈဟာ အသက္ ၁၂ ခန္႔(ေအဒီ ၇ခန္႔)မွာ တိဘက္ကိုေရာက္ၿပီး ဗုဒၶဓမၼေတြကို က်င့္သံုးေဆာက္တည္ခဲ့ေၾကာင္းဆိုတာက ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာကို လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသလို ထင္ရွားစြာေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဗုဒၶ၀ါဒမွာ တိဘက္ေဒသသို႔ ေအဒီ ၅ရာစု (ေအဒီ ၄၀၀ေက်ာ္)တြင္မွ ေရာက္ရွိသည္ဟု သမိုင္းကေဖာ္ျပေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
ဤကိစၥရပ္မွာ အလြန္လွ်င္ အျငင္းပြားဖြယ္ရာျဖစ္လာႏိုင္သျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနျဖင့္ အျခား သမိုင္းရႈေထာင့္တစ္ရပ္အရ ဆန္းစစ္ၾကည္႔ၾကဖို႔ရန္ လိုအပ္လာပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားပညာ၀န္ဦးဖိုးက်ားေရး - ေျမာက္ပိုင္းဗုဒၶဘာသာ မဟာယနဂိုဏ္းစာအုပ္မွ တိဘက္သို႔ ဗုဒၶဘာသာေရာက္ပံု အခန္းက႑အား ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
"" တိဗက္သို႔ေရာက္လာေသာ ဗုဒၶဘာသာ မဟာယနဂိုဏ္းမွာ တရုတ္ျပည္ကတစ္ဆင့္လာသည္မဟုတ္။ အိႏိၵယကပင္ တိုက္ရိုက္ေရာက္လာသည္။ ေရာက္လာသည္မွာ သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၁၉၄ ၊ ျမန္မာ ၁၂ ၊ (ေအဒီ ၆၅၀) ေလာက္တြင္ျဖစ္သည္။ "" (ေျမာက္ပိုင္းဗုဒၶဘာသာ မဟာယနဂိုဏ္း၊ ေရး - ဦးဖိုးက်ား၊ ဒုႀကိမ္၊ ၂၀၀၇ ဇန္န၀ါရီလ၊ ပါရမီစာေပ၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၂၁)
ယင္းစာအုပ္တြင္ပင္ စာမ်က္ႏွာ ၁၂၂ ၌ ဦးဖိုးက်ား ဆက္လက္တင္ျပထားသည္မွာ - "" သာသနာ ၁၂၀၀ေလာက္ (၇ရာစု) တြင္း မတိုင္မီ တိဗက္သည္ စာေပမရွိ။ အတန္ရိုင္းေသးေသာ ေဒသျဖစ္၍ စုန္း နတ္ တေစၦ ပေယာဂ စသည္တို႔ျဖင့္ ေရာႁပမ္း၍ လူကိုပင္ ယဇ္ပူေဇာ္ေသာ အေျခအထိရိုင္းၾကေလသည္"" ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ဦးဖိုးက်ားစာအုပ္တြင္ တိဗက္ဗုဒၶဘာသာမွာ ဘုရင္ Songtsan Gampo လက္ထက္တြင္မွ ဤေဒသသို႔ေရာက္ရွိသည္ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။ (စာမ်က္ႏွာ ၁၂၂) ထို႔ေၾကာင့္ ထိုထက္ေစာ၍ ေရာက္ရွိသည္ဟုေဖာ္ျပထားေသာ wiki ေဖာ္ျပခ်က္ထက္ပင္ ေနာက္က်ေနပါေသးသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ဦးဖိုးက်ားတင္ျပခ်က္အရလည္း တိဘက္သို႔ေရာက္ရွိသည္႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ မဟာယနျဖစ္ၿပီး ေယရႈ ကြယ္လြန္ အၿပီး ႏွစ္ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာၾကာအၿပီးမွ ေရာက္ရွိခဲ့သည္ျဖစ္ေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစေလသည္။
သို႔ဆိုလွ်င္ ဗုဒၶေဒသနာမ်ား၊ ေယရႈ၏တရားမ်ားႏွင့္ဆင္တူေနမႈ သာမက ေယရႈ၏ သမိုင္းျဖစ္စဥ္အခ်ိဳ႔ႏွင့္ ဗုဒၶသမိုင္းျဖစ္စဥ္အခ်ိဳ႕တူညီေနမႈမ်ား အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူကို ဆန္းစစ္ရပါဦးမည္။ ဘာေတြတူညီေနသလဲဆိုတာ အေသးစိတ္ကိုေတာ့ Buddhism and Christianity - Wikipedia, the free encyclopedia.htm တြင္ ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။
E.J. Eitel ေရးသားေသာ Three Lecture On Buddhism ၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၃ ၊ ၁၄ ပါေဖာ္ျပခ်က္အရ - ဓမၼသစ္က်မ္းေဖာ္ျပခ်က္ပါေယရႈဘ၀ျဖစ္စဥ္မွာ ေဂါတမဗုဒၶ၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္အၾကမ္းဖ်ဥ္းေဖာ္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ တၿပိဳင္တနက္တည္းျဖစ္ပ်က္ခဲ့သလို ေနရာမ်ားစြာ၌ တူညီေနေၾကာင္း၊ စၾကမုနိဟု ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေခၚဆိုေသာ ဗုဒၶသည္ ေကာင္းကင္မွ လာေၾကာင္း၊ အပ်ိဳစင္မွ ေမြးဖြားေၾကာင္း၊ နတ္ေဒ၀တာမ်ား၏ ႀကိဳဆိုျခင္းကို ခံရေၾကာင္း၊ ေရွးသူေတာ္စင္မ်ား၏ ပေရာဖက္ဆီအရလညး္ ကိုက္ညီမႈရွိေၾကာင္း၊ ဘုရားေက်ာင္းထဲတြင္ ရွိေနေၾကာင္း၊ ေရျဖင့္ ဗတၲိဇံမဂၤလာခံယူအၿပီး မီးျဖင့္လည္း ဗတၲိဇံခံယူခဲ့ေၾကာင္း၊ သူ၏နားလည္သေဘာေပါက္မႈအေျဖမ်ားျဖင့္ အလြန္လွ်င္သင္ၾကားေလ့လာတတ္ေျမာက္ထားေသာ သမားေတာ္မ်ားကို မိန္းေမာေတြေ၀ကာ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္ေစခဲ့ေၾကာင္း၊ သူသည္ ေတာထဲသို႔ ၀ိညာဥ္အားျဖင့္ ေခၚေဆာင္သြားျခင္းခံရေၾကာင္း၊ မာရ္နတ္၏ လွည္႔ဖ်ားမႈကို ခံခဲ့ရေၾကာင္း၊ သူသည္ တရားေဒသနာလွည္႔လည္ေဟာၾကားျခင္းႏွင့္ တန္ခိုးဣဒိပါတ္ျပသျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဗုဒၶႏွင့္ ေယရႈတူညီမႈမ်ားကိုေတြ႔ရပါသည္။ ထိုစာအုပ္တြင္ပင္ ဆက္လက္ေတြ႔ရသည္မွာ - ေယရႈခရစ္၏ လက္၀ါးကပ္တိုင္တင္ခံရျခင္းကိစၥရပ္မွအပ က်န္ ျဖစ္စဥ္အားလံုးလိုလိုသည္ ေဂါတမဗုဒၶဟုတြင္သည္႔ စၾကမုနိ၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္အစဥ္အလာျပန္ေျပာင္းေျပာဆိုမႈမ်ားျဖင့္ တေထရာတည္းျဖစ္ေနေၾကာင္း သိရျပန္ပါသည္။
E.J. Eitel ၏ Three Lecture On Buddhism စာအုပ္ကို မူရင္းအဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။
" Attentive readers will have noticed in the rough sketch of Buddha's life many detils coinciding with the incidents of the life of our Saviour as reported by the Gospels. Sakya Muni, we are told, came from heaven, was born of a virgin, welcomed by angels, received by an old saint who was endowed with prophetic vision, presented in a temple, baptized with water and afterwards baptized with fire. He astonised the most learned doctors by his understanding and his answers. He was led by the spirit into wilderness, and having been tempted by the devil, he went about preaching and doing wonders. The friend of publicans and sinners, he is transfigured on a mount, descends to hell and ascends to heaven. In short, with the single exception of Christ's crucifixion, almost every characteristic incident in Christ's life is to be found narrated in the Buddhistic tarditions of the life of Sakya Muni, Gautama Buddha. "
(E.J Eitel, Three Lecture on Buddhism, page 13,14)
(http://scholar.google.com/scholar?q=E.J+Eitel,+Three+Lecture+on+Buddhism,+London+,+Trubner&hl=en&um=1&ie=UTF-8&oi=scholart)
ဆက္လက္၍ Prof: Max Muller ၏ ေရးသားခ်က္ကို ေဖာ္ျပေပးပါမည္။
" Similarities between Christianity and Buddhism have frequently been pointed out of late, and the idea that Christ was influenced by Buddhist doctrines has more than once been put forward by popular writers. The difficulty has hitherto been to discover any real historical channel through which Buddhism could have reached Palestine at the time of Christ. " (Max Muller, Ninteenth Century, October 1894)
(http://www.google.com/search?hl=en&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Max+Muller+Nineteenth+Century,+October+1894&spell=1)
ဗုဒၶႏွင့္ ေယရႈတူညီေနသည္ဟု ေဖာ္ျပၾကေသာ္လည္း ပါလစ္စတိုင္းသို႔ ေယရႈအခ်ိန္၌ ဗုဒၶေဒသနာေရာက္ရွိခဲ့ေၾကာင္းကိုမူ သမိုင္းေဖာ္ျပခ်က္ရွာေဖြရန္ ခဲယဥ္းလွေပသည္ဟု မက္ဆ္မူလာက တင္ျပထားပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ ဆင္တူမႈေတြျဖစ္ေနရသလဲဆိုတာကို ဆက္လက္ဆန္းစစ္ရင္ေတာ့ - Rhys Davids က ဒီလိုေျပာခဲ့တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
" I can find no evidence whatever of any actual and direct communication of any of these ideas common to Buddhism and Christianity from the East to the West. " (Lectures On The Origins Of Buddhism, Hibbert Lectures, Rhys Davids, page 151)
(http://scholar.google.com/scholar?q=Lectures+On+The+Origins+Of+Buddhism,+Hibbert+Lectures,+Rhys+Davids,+page+151&hl=en&um=1&ie=UTF-8&oi=scholart)
အေရွ႔ကေန အေနာက္ဆီကို ပ်ံ႔ႏွံ႔ေနတဲ့ ခရစ္ယာန္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ ဘံုတူညီမႈ သေဘာတရားေတြရဲ႕ တိုက္ရိုက္ဆက္စပ္ပံု၊ အမွန္တကယ္တူညီပံုေတြျဖစ္လာမႈအတြက္ကၽြႏ္ုပ္အေနနဲ႔ ဘယ္လို သက္ေသမ်ိဳးကိုမွ ရွာေဖြႏိုင္ျခင္းမရွိပါလို႔ ရီးစ္ေဒးဗစ္ကဆိုပါတယ္။
တဖန္ E.J Eitel ကလည္း ဒီလို တင္ျပထားျပန္ပါတယ္။
" Not a single ancient manuscript of the Buddhist authorities has survived the ravages of time. " (E.J Eitel, Three Lecture on Buddhism, page 25)
0 comments:
Post a Comment