Wednesday, August 12, 2009

ေပါကၠံေနာ္ရထာမင္းေစာ လက္ထက္မွစ၍ယခုေခတ္တိုင္ေအာင္ရဟန္းအဆက္ဆက္တို႔က်မ္းေရးသည္ကိုျပျခင္းအေၾကာင္း။။

ေပါကၠံျမိဳ႕သို႔ပိဋကတ္ေရာက္မွ၊ ေနာက္ေရးသားေသာ က်မ္းအမည္ႏွင့္ တကြ၊ ေရးသားေသာ ဆရာတို႔ကိုျပဆိုုရပါလွ်င္၊ သုတၱနိေဒၵသက်မ္း၊ သေခၤပ၀ဏၰနာက်မ္း၊ နာမစာရဒီပကက်မ္း၊ ၀ိနယဇလတၳက်မ္း၊ သိမာလကၤာရက်မ္း၊ ၎ငါးက်မ္းကို ပုသိမ္ျမိဳ႕ပိုင္၊ ဖြားရင္းဇာတိစၧဆပဒရြာသား ရွင္ဆပဒ ေရးသည္။ ဥိသိက်မ္းကို ပုဂံျမိဳ အေလာင္းစည္သူမင္းလက္ထက္၊ ရွင္၀ိမလဗုဒၶိေရးသည္။ ဆန္းဋီကာေဟာင္းကို ၎မင္းလက္ထက္၊ ရွင္၀ိမလပုဂၢိဳငယ္ေရးသည္။ ဆန္းဋီကာႏွင့္ ဆေႏၵာသာရ၀ိကာသနီက်မ္းတို႔ကို ရွင္သဒၶမညာဏေရးသည္။ ဆန္းဋီကာငယ္ ၀ဇနတၳေဇာတိကက်မ္းကို၊ ရွင္ေ၀ပုလႅေရးသည္။ ဥာဏ္က်မ္းအဖြင့္၊ သံပ်င္ဋီကာက်မ္းကို၊ ရဟန္းလူထြက္ သံပ်င္အမတ္ၾကီးေရးသည္။ ကာရိကမူလက်မ္း ။ ကာရိကဋီကာက်မ္း။ ၎ႏွစ္က်မ္းကို ေပါကၠံျမိဳ႕ထီးလႈိင္ရွင္ မင္းလက္ထက္တြင္ေရးသည္။ သဒၵတၱ ေဘဒစိႏၱာ။ ဗ်ိဟဒ္က်မ္းကို ရွင္သဒၶမၼသီရိေရးသည္။ ေတကူရေကာသလႅက်မ္း ကို၎မင္းလက္ထက္။ ရွင္သဒၵမၼကိတၱိေရးသည္။ မုခမတၱသာရက်မ္းကို ၎မင္းလက္ထက္။ ရွင္သဒၶမၼကိတၱိေရးသည္။ သဒၵဗိႏၶဳက်မ္းကို။ ပရမတၱဗိႏၶဳက်မ္းတို႔ကို ၎မင္းလက္ထက္တြင္ က်စြာအမတ္မင္းၾကီးေရးသည္။ သဒၵနီတိအတတ္က်မ္း။ သဒၵ၀ုတၱိက်မ္းကို ရွင္သဒၶမၼဂုရုေရးသည္။ နာမစာရနက်မ္း။ ပဋိ၀တကက်မ္း။ အဘိဓမၼာဂမၻီရက်မ္း။ သုတၱနိေဒၵသက်မ္း။ ၎ႏွစ္က်မ္းကို ။ ရွင္သဒၶမၼေဇာတိပါလေရးသည္။ သဒၵ၀ုတၱိဋီကာက်မ္းကို ထီလႈိင္မင္းလက္ထက္တြင္ ရွင္သာရိပုတၱရာေရးသည္။ သမၺႏၶစိႏၱာဋီကာက်မ္းကို ရွင္၀ါမိႆေရးသည္။ ဗာလာ၀တာဋီကာက်မ္းကို ရွင္ဥတၱမေရးသည္။ အဘိဓါန္ဋီကာက်မ္းကို စတုရဂၤဗလ အမတ္ၾကီးေရးသည္။ ေလာကသာရက်မ္းကို မင္းၾကီးစြာေစာ္ကဲလက္ထက္၊ ဓာသ၀တီျမိဳ့သား၊ ရခိုင္ဘုန္းၾကီးေရးသည္။ မဏီသာရမဇၨ်ဳက်မ္း။ မဏီဒီပဂႏၶာက်မ္း။ မဟာန္သရက်မ္း။ ဇာတက၀ိေသာဒနီက်မ္း။ ၎ေလးက်မ္းကို အင္း၀ျမိဳ့ ဒုတယမင္းေခါင္လက္ထက္တြင္ ရွင္သီ၀လံသေရးသည္။ စတုဓမၼသာရပ်ိဳ႕။ သံ၀ရပ်ိဳဳ႕။ ဘူရိဒတ္ပ်ိဳ႕့။ တံတားဦးတည္ပ်ိဳ႕့။ ၎ေလးက်မ္းကို ရွင္ရဌသာရ ေရးသည္။ ေ၀သႏၱာရာပ်ိဳ႕့။ အဌသာလိနီက်မ္း။ ပီသတိ၀ဏၰာနာက်မ္း။ ရသ၀ဃန၀တၳဳ။ ၀ိနယလကၤာရက်မ္း။ သာလြန္မင္းတရားအေရးေတာ္ပံုအေျဖ။ ၎က်မ္းစုကို ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ၾကီးေရးသည္။ ဇာတ္ၾကီးဆယ္ဘြဲ႔အစရွိေသာဇာတ္ေတာ္ေပါင္း တရာ့ငါးဆယ္။ ဇာတ္နိပါတ္နိသွ်က်မ္းကို အင္း၀ျမိဳ့မင္းရဲေက်ာ္လက္ထက္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ႏွင့္ အနီး ၾကံကူးရြာတြင္ သီတင္းသံုးေနေသာ ရွင္အေနာမဒသီေရးသည္။ မနီကု႑လ၀တၳဳ။ သတၱရာဇဓမၼ၀တၳဳ။ ၎က်မ္းတို႔ကိုဥဇနာမင္းၾကီးလက္ထက္ တရြင္းေခ်ဘုန္းၾကီးေရးသည္။ သဒၵါနိသွ်ည္း။ အဘိဓမၼတၱသျဂႋဳလ္နိသွ်ည္း။ အဘိဓမၼတၳသျဂႋဳလ္မာတိကာ။ ဓာတုကထာ။ ယမိုက္။ ပဌာန္းအေကာက္။ ရာဇ၀င္အခ်ဳပ္တို႔ကို ျပည္မင္းလက္ထက္။ နန္းေက်ာင္းဘုန္းၾကီးေရးသည္။ အဌသာလိနီအဖြင့္။ သေမာဟ၀ိေနာဒနီလက္သန္းဋီကာ။ ကခၤါ၀ိသရနီက်မ္း။ သေခၤပ၀ဏၰာ၀င္က်မ္းစုတို႔ကို။ မဟာသီဟသူမင္းလက္ထက္။ ရႊဦးမင္းဘုန္းၾကီးေရးသည္။ ထိုမွတပါးျမန္မာရဟန္းရွင္လူတို႔သည္ မိမိတို႔သေဘာႏွင့္မေတြ႔၍။ မင္းတုန္းရွင္ဘုရင္လက္ထက္။ ပိဋကတ္တိုက္ေတာ္သို႕မသြင္း။ စာရင္းမတင္ ပါယ္ရွင္းေသာက်မ္းတို႔သည္လည္း အမ်ားရွိသည္။ ယခုတိုင္လည္း`` တေက်ာင္းတဂါထာ အရြာတပုတ္ဆန္း´´ဆိုေသာ စကားပံုအတိုင္း မိမိတို႔အတၱႏွင့္အညီ႕အယူ၀ါဒ ႏွင့္ျမန္မာဘုန္းၾကီးတို႔သည္။ ျမိဳ တိုင္းရြာတိုင္းကပင္ေန၍ က်မ္းျပဳစုၾကေလ၏။ယခုက်မ္းမည္ႏွင့္တကြ။ ေဘာ္ျပခဲ့ေသာက်မ္းတို႔သည္။ အခ်ိဳ့ေသာေဗဒင္က်မ္းစကားတို႔က အမွီျပဳ၍ေရးသည္။ အခ်ိဳ ့ေရွးကပံုျပင္။ ၀တၳဳတို႔ကိုအမွီျပဳ ၍ေသာ၎။ သေဘာရရာကိုေရးသည္။ အဆံုးမွာ ရွင္ေတာ္ေဂါတမအေဟာလုပ္၍ျပသၾကသည္။ ။သို႔ေသာေၾကာင့္ဗုဒၶဘာသာပိဋကတ္တို႔ကိုစစ္ေဆး၍ၾကည့္လွ်င္ တခုမွ်ညီညြတ္ျခင္းမရွိေၾကာင္း သိရေပမည္။ သို႔ေၾကာင့္ကၽြန္ပ္သည္။ အမွားအမွန္ကိုသိဘို႔ရန္ ပိဋကတ္က်မ္းဆိုအတိုင္း သိသာေအာင္ေရးသားေဘာ္ျပပါမည္။ စဥ္စားေသာဥာဏ္ႏွင့္ၾကည့္ရႈၾကပါေလဓမၼအေဆြ။ ။

0 comments:

Post a Comment