ဗုဒၶ၀င္က်မ္းဆုိသည္မွာ။ ရွင္ေဂါတမအတၳဳပၸတၱိအေၾကာင္းအရာတို႔ကို၊ ေရးသားေဖၚျပေသာက်မ္းျဖစ္သည္၊ သို႔ေသာ္လည္း၎က်မ္းကို၊ မည့္သည့္အခ်ိန္တြင္၊ မည္သည့္ကာလတြင္ မည္သူကေရးသားထားပါသနည္းဟုဆိုလွ်င္၊ ရွင္ေတာ္ေဂါတမကြယ္လြန္၍၊ ႏွစ္ေပါင္းငါးရာေက်ာ္မွာ၊ သထံုျပည္တြင္ ေနာက္ကေဖၚျပခဲ့ေသာ၊ ရွင္ဗုဒၶတ္ေရးသားေသာက်မ္းျဖစ္သည္။ ၎ဆရာအေျချပဳ၍ေရးသားသည္မွာ၊ ရွင္ေတာ္ေဂါတမမေပၚထြန္းမီ၊ ျဗဟၼဏဆရာတို႔စီရင္ေရးသားထားေသာ ပူရာဏီတဆယ့္ရွစ္က်မ္း၊ ရာမ၀တၳဳ၊ ရဂုသ၀တၳဳ၊ ဣသွ်ရေဗဒင္က်မ္း စသည္တို႔ကိုအမီွျပဳ၍။ ရွင္ဗုဒၶတ္သည္၊ မိမိညာဏ္ျဖင့္ျဖည့္စြက္၍၊ ရွင္ေဂါတမကိုျခီးေျမာက္၍ေရးသားေသာက်မ္းျဖစ္သည္၊ ၎ဗုဒၶ၀င္က်မ္း၍ျပဆိုသည္မွာ၊ ယခုဘဒၵကမၻာ မဟာသမတ သခၤစၾကာမင္းၾကီးမွစ၍ေရတြက္ေသာ္။ သမတမင္းေပါင္း၊ သံုးသိန္းသံုးေသာင္းေလးေထာင္ငါးရာ့ေျခာက္ဆယ့္ခုႏွစ္ဆက္တြင္၊ သကၠတတိုင္းကပၸိလ၀တ္ျပည္ကို အစိုးရေသာ သုေဒၶါဓနမင္းၾကီး၏မိဖုရားျဖစ္ေသာ မာယာေဒ၀ီ၀မင္း၌ ရွင္ေဂါတမအေလာင္းသည္၊ တုသိတာနတ္ျပည္မွစုေတ၍၊ ဘိုးေတာ္အဥၹနမင္းၾကီးသည္၊ ကမၻာသကၠရာဇ္ ရွစ္ေထာင့္ေျခာက္ရာေလးဆယ့္ငါးခုကို၊ န၀စႏၵိကိန္းျဖင့္ျဖိဳျပီးေသာ္၊ လူတို႔အေရအတြက္အားျဖင့္၊ ေျခာက္ဆယ့္ခုႏွစ္ခုႏွစ္၊ ၀ါဆိုလျပည္၊ ၾကသပေတးေန႔ ဥတၱရာယွဥ္သည့္ နကၡတ္လႏွင့္ယွဥ္ေသာ။ သံေခါင္ယံညအခ်ိန္တြင္။ ပဋိသေႏၶတည္သည္ဟု႔၊ ၎ဗုဒၶ၀င္က်မ္းတို႔ကျပဆိုေသာေၾကာင့္ ဆင္ျခင္ရန္မွာ၊ ကမၻာဦးမဟာသမတသခၤစၾကာမင္းၾကီးမွစ၍၊ သုေဒၶါဓနမင္းၾကီးအထိ၊ ေရတြက္၍ျပေသာ္မင္းေပါင္း၊ သံုးသိန္း သံုးေသာင္း ေလးေထာင္ ငါးရာ့ေျခာက္ဆယ့္ခုႏွစ္ခုႏွစ္ဆက္ေသာမင္းတို႔ႏွင့္၊ ဘိုးေတာ္ကဥၹနမင္းၾကီးျဖိဳပစ္ေသာ ကမၻာသကၠရာဇ္၊ ရွစ္ေထာင္ေျခာက္ရာေလး ဆယ္ေလးဆယ့္ငါးခု႔ကို ႏႈိင္းယွဥ္၍ၾကည့္လွ်င္။ ႏွစ္၏အေရအတြက္ကနည္း၍၊ သမတမင္းေပါင္းကမ်ားေနေသာေၾကာင့္။ မင္းတပါးလွ်င္။ ထီးနန္းစည္းစိမ္နန္းစံႏွစ္ကိုမဆိုထားႏွင့္ဦး၊ အမိ၀မ္းတြင္းကေမြးဖြား၍၊ သူငယ္အျဖစ္တြင္မွ၊ တစ္ရက္ႏွင့္သံုးဆယ္နာရီ၊ တဗီဇနာတခရာခန္႔သာအသက္ညီမ်ေလ ေသာေၾကာင့္။ ထိုစကားႏွစ္ရပ္တြင္။ သမတမင္းေပါင္းကိုအမွန္ယူပါက၊ သကၠရာဇ္ရွစ္ေထာင္ေျခာက္ရာေလးဆယ့္ငါးခုသည္အမွားျဖစ္ရေပလိမ့္မည္၊ သကၠရာဇ္ကိုအမွန္ယူပါက၊ သမၼတမင္းေပါင္းသံုးသိန္းေလးေထာင္ငါးရာ့ေျခာက္ဆယ္ခုႏွစ္ဆက္သည္အမွားျဖစ္ရေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္အထက္ပါစကားႏွစ္ရပ္သည္လည္း၊ ႏွစ္ေယာက္ေရးသားေသာက်မ္းမဟုတ္၊ ရွင္ဗုဒၶတ္တဦးတည္းေရးသားေသာက်မ္းစကားပင္ျဖစ္ေလသည္။ ၎အျပင္ရွင္ေဂါတမမေပၚထြန္းခင္ သကၠရာဇ္က်မ္းဆရာတို႔ကျပေသးသည္မွာ၊ ကလႍရာရပၺေတာဂုဏသမၻပဥၥဒုေကဂေတ၀ဆေရဗဟုဓေဗၸဓမၼ၀ိဒါေဂါတမာဘိဓာ။ ကလႍ၊ ကမၻာႏွဏ္ခု၏ အာရပၺေတာ အဦးအစမွစ၍၊ ဂုဏသေမၻပဥၥဒုေတ၊ ႏွစ္ေပါင္းငါးရာ့ခုႏွစ္ဆယ္။ ၀ေရ ႏွစ္သည္၊ ဂေတ ေရာက္ေလေသာ္၊ ဓမၼ၀ိဒါ၊ တရားကိုသိေသာ၊ ေဂါတမာဘိဓာ၊ ေဂါတမအမည္ရွိေသာဆရာသည္၊ ေ၀ စင္စစ္၊ ဗဟု၀ါ ေပၚထြန္း၏၊ ။ ဟူ၍၀ိနယလကၤာရက်မ္း၊ အဘိဓမၼာသမိုင္းက်မ္းတို႔တြင္ေတြ႔ရေလသည္။ ၎စကား၏အဓိပၸါယ္မွာ၊ ကမၻာဦးသူတို႔ႏွစ္၏ေရတြက္သည္မွစ၍။ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင့္ငါးရာခုႏွစ္ႏွစ္ရွိေသာအခါ။ ရွင္ေဂါတမေပၚထြန္းသည္ဟု၊ ၎က်မ္းဆရာတို႔ကျပဆိုေလသည္၊ သို႔ေသာ္လည္း၎က်မ္းဆရာတို႔ကျပဆိုေသာပါဠိသည္၊ စင္စစ္အားျဖင့္၊ ၀ိနယလကၤာရဆရာ၊ အဘိဓမၼာသမိုင္းဆရာတို႔၏က်မ္းရင္းစကားမဟုတ္၊ ထိုပါဠိသည္လည္း၊ သကၤရိုက္စကားလည္းမဟုတ္၊ မာဂဓပါဠိစကားလည္းမဟုတ္၊ ဘဂၤလီ၊ နာဂလီ စကားတို႔သာျဖစ္ေလသည္။ ၎စကားသည္မူလရင္းအဘယ္က်မ္းတြင္မ်မပါဘဲ၊ အဘယ္မွထြက္လာရပါသနည္းဟုဆိုရပါလွ်င္၊ ေနာက္ျပခဲ့ေသာဆရာတို႔က စီရင္ေရးသားေသာ၊ ပူရာဏီ တစ္ဆယ့္ရွစ္က်မ္းအ၀င္ျဖစ္ေသာ ေဂါတမပူရာဏီက်မ္းစကားသာျဖစ္ေလသည္။ ၎ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ကိုျပေသာစကားသည္၊ ယခုဗုဒၶဘာသာလူတို႔ကိုးကြယ္ေသာ ရွင္ေတာ္ေဂါတမေပၚထြန္းေသာ၊ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ျပေသာက်မ္းစကားမဟုတ္၊ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ၊ မေပၚထြန္းမီ၊ ေရွးအစဥ္အဆက္ကေဗဒင္က်မ္း၊ ေဆးက်မ္း၊ ျဂိဳလ္နကၡတ္တာရာက်မ္း အစရွိသည္တို႔ကိုစီရင္ေရးသားေသာ ျဗဟၼဏပုဏၰားမ်ိဳး၊ ေဂါတမဆရာရေသ့ ေပၚထြန္းေသာခုႏွစ္သကၠရာဇ္ကိုျပေသာ ေဂါတမပူရာဏီက်မ္းစကားျဖစ္ေလသည္။ ယခုေနာက္မွေရးသားေသာ ၀ိနယလကၤာရဆရာ၊ အဘိဓမၼာသမိုင္းဆရာတို႔က။ ယခုဗုဒၶဘာသာလူတို႔ ကိုးကြယ္ေသာရွင္ေဂါတမကိုရည္ညြန္းလို၍ မိမိတို႔က်မ္းတြင္ထည့္တြင္းေရးသားေၾကာင္း ထင္ရွားစြာသိရေလသည္။ ဤကား။ အမွားအမွန္ကိုပိုင္းျခား၍သိနားလည္ေစရန္ေရြးခ်ယ္စီစစ္၍ျပသလိုက္ပါသည္။ ။
0 comments:
Post a Comment