ဤကမၻာမိုးေျမႏွင့္ ခပ္သိမ္းေသာ အရာတို႔ကို ဖန္ဆင္းေသာ၊ စီရင္ျပဳျပင္ေသာအရွင္မရွိဟု ယူဆေသာ အယူ၀ါဒသည္၊ ယခုရွင္၊ လူ၊ ရဟန္းတို႔သာလွ်င္ ယူဆၾကသည္မဟုတ္။ ေရွးေရွး အထက္ကပင္၎ အယူကို ယူေသာသူတို႔အမ်ားရွိၾကေလသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အယူကို ပိဋကတ္ကျပဆိုသည္မွာ အေဟတုကဒိဌိဟူ၍ အဂၤုတၱရအဌကထာ၊ အဂၤုတၱရဧကနိပါတ္၊ မိစၧာဒိဌိသုတ္အဖြင့္တြင္ ျပဆိုသည္။ ျပဆိုေသာ ပါဠိကို ေဖၚျပဦးမည္။ ။ နတၳိအယံေလာေကာ၊ နတၳိေဟတုကပစၥေယာ၊ သတၱနံ၀ိသုဒၶိယာ၊ သံကိေလသာယ၊ အေဟတုက ဒိဌိယာနာမ။ ။ျမန္မာလိုျပန္ရလွ်င္။ ။အယံေလာေကာ၊ ဤေလာက၌၊ နတၳိ၊ ျပဳျပင္စီရင္ေသာသူမရွိ။ သတၱာနံ၊ သတၱ၀ါတို႔ကိုလည္း၊ သံကိေလသာယ၊ ပူပန္ဆင္းရဲေစျခင္းငွါ၎။ ၀ိသုဒၶိယာ၊ သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေစျခင္းငွါ၎၊ နတၳိေဟတုနတၳပစၥေယာ၊ အက်ိဳးအေၾကာင္းတို႔ကို ျပဳျပင္စီရင္ေသာအရွင္မရွိဟု ယူျခင္းသည္။ အေဟတုကဒိဌိယာနာမ၊ အေဟတုကဒိဌိမည္ကုန္၏။ ။ အဓိပၸါယ္ကား ဤကမၻာမိုးေျမႏွင့္ ခပ္သိမ္းေသာ ေလာကဓါတ္တို႔ကို ျပဳျပင္စီရင္ေသာ အရွင္မရွိဟု ယူျခင္း၊ ထိုေလာကဓါတ္ေပၚ၌ ရွိေသာ သတၱ၀ါပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ညစ္ညဴးေစျခင္းငွါ၎၊ သန္႔ရွင္းေစျခင္းငွါ၎။ ျပဳျပင္စီရင္ေသာ အရွင္မရွိဟု ယူျခင္း။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ယူျခင္းကို အေဟတုကမိစၧာဒိဌိဟူ၍ ေခၚဆိုသည္။ ဤကား ပိဋကတ္က်မ္းလာ စကားေတာ္ပင္ျဖစ္သတည္း။
0 comments:
Post a Comment