ရွင္ေတာ္ေဂါတမသည္။ ရုပ္တုေစတီတို႔ကို တည္၍ကိုးကြယ္ဘို႔ရာ မေဟာသည္သာမက၊ ရုပ္တုေစတီတို႔ကို မလုပ္အပ္ေၾကာင္း၊ လက္ႏွင့္ေစတီရုပ္တု အရုပ္မွ် မေရးအပ္ေၾကာင္းကို၊ ပိဋကတ္သုတၱမဟာပေဒသ ပါဠိေတာ္က်မ္းတို႔တြင္ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ တားျဖစ္ေသာ ပါဠိကိုေတြ႔ရသည္မွာ။ ။ကမၼံသံဃုပၸေစတီဒပဌပနာဒိနံနကေရယ။ ။ျမန္မာဘာသာျဖင့္ဆိုရပါက။ ။ သံဃုေပၸေစတီယုပၸါဒပဌ၊ ေစတီရုပ္ပြား ပုထိုးအစရွိေသာ အရာတို႔ကို။ ပနာဒီနံ၊ ေရးသားျခင္း၊ တည္ထားျခင္းျဖစ္ေသာ။ ကမၼံ၊ အမႈကို။ နကေရယ၊ မျပဳရာ။ ။ ထိုကဲ့သို႔ေသာအေနျဖင့္ ရွင္ေဂါတမသည္ ျမစ္တားပိတ္ပင္ေသာ၊ သုတၱမဟာပေဒသပါဠိေတာ္ရင္းတို႔ကို ကြယ္၀ွက္ေဖ်ာက္ဖ်က္၍၊ အသစ္ေသာ ပါဠိတို႔ကို၊ မိမိတို႔သေဘာအေလွ်ာက္ ထပ္သြင္းျခင္း၊ ျပင္ဆင္တည္းျဖတ္ျခင္းျပဳၿပီးလွ်င္၊ အသစ္ေသာ ထပ္မံစီရင္၊ေရးသားကုန္၍ တထံုးတဖြဲ႔တက်မ္းေရးသားၾကကုန္၏။ ပရိနိဗၺာနသုတ္အဌကထာ၊ မိလိႏၵပညာက်မ္း၊ ၀ိနည္းက်မ္းတို႔၌ ပရိယာယ္ဥာဏ္အားျဖင့္ သြင္းထားေလသည္။ ၎သြင္းထားျခင္း၏ အေၾကာင္းမွာ။ ၎ပါဠိေတာ္တို႔ကို အကုန္လည္း မေပ်ာက္ပ်က္၀ံ့၍၊ ၀ိနည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ရဟန္းတို႔သာလွ်င္၊ ေစတီ၊ ရုပ္တု၊ ဓါတ္ေတာ္အစရွိသည္တို႔ကို၊ တည္လုပ္ကိုးကြယ္ျခင္း အမႈတို႔ကိုသာလွ်င္ မလုပ္အပ္သည္။ လူတို႔တည္လုပ္ ကိုးကြယ္အပ္သည္ဟူ၍ စီရင္ေရးသားထားၾကေလသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ဘုန္းႀကီးရဟန္းတို႔စီရင္ျပဳလုပ္ေသာ အရာတို႔ကို ၀ိသုဒၶိမဂ္ဋီကာ၊ မသႏၱပါသာဒိက အဌကထာ၊ သုတၱမဟာပေဒသာ ပါဠိေတာ္ရင္းမ်ားႏွင့္ တိုက္ဆိုင္၍။ ပါဠိကိုနားလည္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ၾကည့္ရႈလွ်င္၊ ကြယ္၀ွက္ထားေသာ အေၾကာင္းအရာတို႔သည္ ေကာင္းစြာ သိျမင္ေပလိမ့္မည္။ ပိဋကတ္က်မ္း အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔သည္ ေရးနည္းတနည္းႏွင့္ ေရးၾကသည္မဟုတ္။ အနည္းနည္းအားျဖင့္ ေရးသားထားၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပိဋကတ္ကို ၾကည့္ရႈေသာသူတို႔သည္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို တတ္သိလိမၼာမွ ပိဋကတ္က်မ္းတို႔ကို နားလည္ေပလိမ့္မည္။ မည္ကဲ့သို႔ေသာနည္းျဖင့္ ဖတ္သိ၊ နားလည္ႏိုင္သနည္းဆိုလွ်င္ကား အႏြတၲနည္း၊ ယံုလည္နည္း၊ သညီသညာနည္း၊ ဂါထာနည္း၊ လိင္အံနည္း၊ ဆန္းဂိုဏ္းနည္း၊ ဌာန္ကရိုဏ္းနည္း၊ ပုပၸဒ္နည္း၊ ၀ိဘတ္နည္း၊ ကံနည္း၊ ကတၱာနည္း၊ ပစၥည္းနည္း။ စေသာ နည္းႀကီးနည္းငယ္ အေထြေထြျဖင့္ပင္ျဖစ္သည္။တနည္းေတြႏွင့္ မေစ့မစပ္ မလွ်ပ္ေပၚလာဆိုေသာစကားႏွင့္အညီ၊ တနည္းတတ္ႏွင့္ အရပ္ရပ္က်မ္းဂန္ပါဠိတို႔ကို ၊ ေလွနံထားထစ္ဆိုေသာ အရာကဲ့သို႔၊ မယူရာျဖစ္သတည္း။ ဤကား ရုပ္တုေစတီမလုပ္အပ္သည္ကို က်မ္းဂန္ပါဠိလာရွိသည့္အတိုင္း ျပဆိုျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
0 comments:
Post a Comment