အထက္၌ေဖၚျပခဲ့သည့္အတိုင္း။ အဆူဆူေသာ ဘုရားထံ၌ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ခံျပီးမွ ဗုဒၶအျဖစ္သို႔ ေရာက္အံေသာငွါ၊ ပါရမီတို႔ကို ျဖည့္က်င့္ဆည္းပူးရေလသည္။ ထိုသို႔ ပါရမီကို ျဖည့္က်င့္ရျခင္းတြင္လည္း၊ တဆူႏွင့္တဆူ အတူတူ က်င့္ရသည္မဟုတ္ကုန္။ပညာဓိက ဘုရားမွာ၊ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတသိန္း၊ သဒၶါဓိက ဘုရားမွာ ရွစ္သေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတသိန္း၊ ဝိရိယာဓိဘုရားမွာ တဆယ့္ေျခာက္သေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတသိန္း အသီးသီးျဖည့္က်င့္မွသာ ဗုဒၶအျဖစ္သို႔ ေရာက္ႏိုင္ေလသည္။ ပါရမီဆယ္ပါး၏ သရုပ္ေသာ္ကား။
ပါဠိ။ ။ဒါနံသီလဥၥနိကၡမံ။ ပညာဝိရိယပဥၥ။ ခႏၱီသစၥာဓီဌာနံ။ ေမတၱဳေပကၡဣေမဒသ။ ။ဤသို႔လာေသာေၾကာင့္။
၁။ ဒါန - အလွဴလွဴျခင္း။
၂။ သီလ - အက်င့္က်င့္ျခင္း။
၃။ နိကၡမ - ေတာထြက္ျခင္း။
၄။ ခႏၱီ - သည္းခံျခင္း။
၅။ အဓိဌာန - ေဆာက္တည္ျခင္း။
၆။ သစၥာ - မွန္ကန္စြာဆိုျခင္း။
၇။ ဝိရိယ - လံုလထျြကျခင္း။
၈။ ပညာ - ဥာဏ္ႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း။
၉။ ေမတၱာ - ခ်စ္ျခင္း။
၁၀။ ဥေပကၡာ - လ်စ္လွ်ဴရႈျခင္း။ ဟူ၍ ဆယ္ပါးျဖစ္ေလသည္။ ထိုပါရမီ ဆယ္ပါးတို႔ကို အယုတ္၊အျမတ္၊ အလတ္၊ အျမတ္အားျဖင့္၊ တပါးပါး၌၊ သံုးပါး၊ သံုးပါးစီ ျပားျပန္ေသာေၾကာင့္၊ ဒသပါရမီ၊ ဒသဥပပါရမီ၊ ပါရမီဆယ္ပါး အျပားသံုးဆယ္ဟု ေခၚေလသည္။ မည္သည့္ ကမၻာတြင္ ေပၚထြန္းေသာ မည္သည့္ဗုဒၶမဆို၊ ထိုပါရမီမ်ားကို ျဖည့္ဆည္းမွသာလွ်င္ ဘုရားျဖစ္ရေပမည္။
မွတ္ရန္။ ။ ဘုရားႏွင္ ့ကမၻာ၊ ဘုရားႏွင့္ သတၱဝါ၊ ဘုရားႏွင့္ တရား၊ အဘယ္ကဦးပါသနည္းဟု ဆင္ျခင္ရန္ ရွိပါသည္။ ဘုရားျပီးမွ ကမၻာ၊ သို႔မဟုတ္ ကမၻာတည္ျပီးမွ ဘုရား၊ သတၱဝါျဖစ္ၿပီးမွ ဘုရား၊ သို႔မဟုတ္ ဘုရားရွိေတာ္မူၿပီးမွ သတၱဝါ၊ ဘုရားကေဟာၿပီးမွ တရား၊ သို႔မဟုတ္ တရားက်င့္ၿပီးမွ ဘုရား။ ဤစကားကို မ်ားစြာ ဆင္ျခင္စဥ္းစား၍ ခြဲထားရမည္။
ပရိတ္ႀကီးပါဠိေတာ္၊ ရတနာသုတ္၌ ၊ ဝေရာဝရညဳဝရေဒါဝရဟေရာ အႏုတၱေရာဓမၼာရံ အေဒသယိ ေဟာေတာ္မူေလသည္။ ။ အနက္ကား။ ။ ဝေရာ၊ ျမတ္ေသာ။ ဝရညဳ၊ ျမတ္ေသာ တရားကို သိေတာ္မူတတ္ေသာ။ ဝရဟေရာ၊ ျမတ္ေသာ အစီးပြားကိုလည္း ေဆာင္ေတာ္မူတတ္ေသာ။ ဝရေဒါ၊ ျမတ္ေသာ ေလာကုတၱရာ တရားကိုလည္း ေပးေတာ္မူတတ္ေသာ။ အႏုတၱေရာ၊ လြန္ေသာသူမရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္။ ဓမၼဝရံ၊ ပရိယတၱိ တရားေတာ္ျမတ္ကို။ အေဒသယိ၊ ေဟာေတာ္မူ၏ ဟုလာေသာေၾကာင့္၊ ဘုရားကေဟာမွ တရားေတာ္ရွိေၾကာင္း ထင္ရွားေလသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္လွ်င္ ဘုရားသည္ တရားေတာ္ အရင္ရွိႏွင့္သတည္း။
သမၼာက်မ္းစာ၌ကား ဘုရားသခင္ဟူသည္ ပုဂၢိဳလ္ေတာ္သည္ ပကတိအားျဖင့္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ သယမၻဴျဖစ္ေတာ္မူ၏။ "ဘုရားသခင္ကလည္း ငါျဖစ္သည့္အတိုင္း ငါျဖစ္၏" ( ထြက္ေျမာက္ရာ ၃း၁၄)။ ပါရမီျဖည့္က်င့္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားမဟုတ္၊ ဘုရားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္၏။ ေကာင္းျမတ္စံုလင္ေသာ ဆုေက်းဇူး ရွိသမ်တို႔သည္ အလင္းတို႔အဘထံေတာ္က သက္ေရာက္သည္ျဖစ္၍၊ အထက္အရပ္မွ လာၾက၏။ ထိုအဘသည္ ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိ၊ လွည့္၍လည္း အရိပ္က်ေစေတာ္ မမူတတ္၊ ယာကုပ္ ၁း၁၇ ၌လာသည့္အတိုင္း။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ စံုလင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္၍၊ သာ၍စံုလင္ေတာ္မူရန္မလို၊ မစံုလင္ေသာ လူသတၱဝါသာလွ်င္ စံုလင္ေအာင္ က်င့္ရ။ ပါရမီျဖည့္ရေလသည္။ ထိုက်မ္းစာ စကား၌ "ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိ" ဟုလာေသာေၾကာင့္။ ကိုယ္ေတာ္သည္ ေရွးကမၻာအဆက္ဆက္မွ ေနာက္ကမၻာအဆက္ဆက္တိုင္ ထာဝရဘုရားျဖစ္ေတာ္မူ၏။
0 comments:
Post a Comment