လူသည္ ျဗဟၼာမွဆင္းသက္လာသည္ဟူ၍လည္း ဆိုၾက၏။ အခန္း (၈) စာမ်က္ႏွာ (၃၁၀) မွာေတြ႕ရသည္။ ေမ်ာက္မွဆင္းသက္သည္ဟူ၍လည္း ဆိုၾကသည္။ ေထရ္ဝါဒေခတ္မွ ဗုဒၶဝါဒေခတ္မွာ လူဖန္ဆင္းျခင္းကိုမေတြ႕ဖူး၊ လူဖန္ဆင္းသူသည္ မေသခ်ာ၊ မေရရာျဖစ္ေနပါသည္။
စာမ်က္ႏွာ (၃၂၈)
ဥပါဒါန္ပစၥယသာေဝါဟူေသာ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္အရ ေလာကကိုဖန္ဆင္းသူမွာ ထာဝရဘုရားမဟုတ္ဘဲ ဥပါဒါန္သာျဖစ္ပါသည္။ ဥပါဒါန္သည္ ေလာကကို ဖန္ ဆင္းရာ၌ မိမိသည္ပင္ ဖန္ဆင္းသူ (အတၲဝါဒုပါဒါန္) မိမိသည္ပင္ ဖန္ဆင္းစရာ ပစၥည္း (ကာမုပါဒါန္) မိမိသည္ပင္ ကိရိယာတန္ဆာပလာ (သီလဗၺတုပါဒါန္) မိမိသည္ပင္ အတတ္ပညာ ( ဒိ႒ဳပါဒါန္) အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ပါသည္။ ေလာက ကိုဖန္ဆင္းရန္ ဥပါဒါန္အတြက္ အားလံုးျပည့္စံုၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ဥပါဒါန္က ဥပါဒါန္ ကိုပင္ အသံုးျပဳပါသည္။ သို႕ျဖစ္၍လည္း ဥပါဒါန္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္အျဖစ္ ပဋိသမုပၸာဒ္ ေဒသနာေတာ္၌ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
စာမ်က္ႏွာ (၃၈၅)
ျဗဟၼာဏတို႕ အလိုအရ ေလာကႏွင့္နိဗၺာန္သည္ တစ္ခုတည္းျဖစ္ပါသည္။ အစိတ္ႏွင္အေပါင္းအျဖစ္သာ ျခားပါသည္။ နိဗၺာန္သည္ အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ေလာကသည္ အက်ိဳးျဖစ္သည္။ နိဗၺာန္ႏွင့္ေလာကသည္ ေရႊႏွင့္လက္ေကာက္ ကဲ့သို႕ အမ်ိဳးအစားအားျဖင့္ တစ္ခုတည္းျဖစ္ပါသည္။
စာမ်က္ႏွာ (၃၈၈)
ဤဘာသာ သဝါဒအရ နိဗၺာန္မရွိလွ်င္လည္း ေလာကသည္ မျဖစ္ေပၚမလာႏိုင္။ ေလာကမရွိလွ်င္လည္း နိဗၺာန္ကိုသိ၍မရ၊ ထို႕ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ႏွင့္ေလာကသည္ အရွိႏွင့္အသြင္သၭဏာန္ (သို႕) သာမညႏွင့္ ဝိေသသအျဖစ္ ဆက္သြယ္ေနပါ သည္။
စာမ်က္ႏွာ (၅၉)
ေလာကသည္ ေသတတ္၍ ျဗဟၼာသည္မေသတတ္ဟူ၍လည္း ဆိုၾကပါသည္။
ဦးေရႊေအာင္ေရးထားေ
ျဗဟၼာေခၚနတ္သည္ ေလာကႏွင့္လူသားကို ဖန္ဆင္းရွင္မဟုတ္ဘူး၊ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားလည္း ကန္႕ကြက္ပါသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ငါ့ေနာက္ ဘုရား တစ္ဆူပြင့္မည့္သူသည္ ေလာကသားမ်ား ကယ္တင္ရွင္ျဖစ္၍ ဖန္ဆင္းရွင္ ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။ အရိေမတၲယ်ဘုရားသည္ ေနာက္ဘုရားမရွိ ဘူးဟု ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္ ေျပာထားပါသည္။ ျဗဟၼာ (သို႕) နတ္ကို ဘာေၾကာင့္ ဘုရားဟုမေခၚတာလဲ၊ ဖန္ဆင္းရွင္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ မေခၚတာျဖစ္သည္။ လူသည္ ျဗဟၼာ (သို႕) နတ္ႏွင့္မတူဘူး၊ ဖန္ဆင္းျခင္းသည္ ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္တူရမည္။ လူႏွင့္ ျဗဟၼာ (သို႕) နတ္႐ုပ္လံုးဝမတူဘူး။
0 comments:
Post a Comment