သာသနာေတာ္ေခၚျခင္းအရာကို၊ အဘိဓမၼတၳ၀ႏၵနာက်မ္းတြင္ျပဆိုသည္မွာ၊
ဒိဌဓမၼိကသပၸရာယီက ပရမေတၱဟိ ယထာရဟံ၊ သေတၱသာသတိ၊ ဧေတနာတိ သာသနံဟူ၍ ပါဠိလာရိွသည္။ အဓိပၸါယ္ကား၊ ဤနိယာမတရားငါးပါးသည္၊ လူသတၱ၀ါအေပါင္းတို႔အား၊ ယခု ပစၥဳပၸန္ဘ၀၌ ဓိဌဓမၼ အက်ိဳးစီးပြားကို ခံစားရျခင္း၊ တမလြန္ဘ၀၌လည္း အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္ႏွင့္ကင္းလြတ္ေစေသာ အက်ိဳးစီးပြားကို ရေစျခင္းငွာ ျပဳစုတတ္ေသာ အရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သာသနာဟု၍ေခၚဆိုေလသည္။ ဤကား က်မ္းဂါနပါဠိ လာရွိသည့္အတိုင္း ျပဆိုလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
၎ျပဆိုခဲ့ေသာနိယာမတရားငါးပါး၊ယထာဓမၼသာသနာေတာ္ျမတ္ကို၊ဘုရားဖန္ဆင္းျပဳျပင္ေတာ္မူျပီးလွ်င္၊ ယခုတိုင္ကပၸိနိယာမ အမႈျဖင့္အစဥ္ျပဳလုပ္ေတာ္မူလွ်က္ေနေတာ္မူသည္ကို ပိဋကတ္ကို မသိေသာသူတို႔က အလိုလိုျဖစ္သည္ဟုေျပာဆိုၾကေလသည္မွာ အမွားၾကီးတခ်က္ပင္ျဖစ္ေလေတာ့သည္။ သစ္ပင္ေပၚတြင္ငွက္သိုက္ကိုျမင္လွ်င္၊ ငွက္တေကာင္ ျပဳလုပ္ေနသည္ကိုမျမင္ရေသာ္လည္း၊ ငွက္၏လက္ရာျဖစ္ေၾကာင္း သိႏိုင္ေပသည္။ အိမ္တေဆာင္ကိုျမင္လွ်င္လည္း၊ လက္သမားတဦးတည္ေဆာက္ေသာေၾကာင့္သာျဖစ္ေၾကာင္း သိႏိုင္ေပသည္၊ အေၾကာင္းမဲ့ျဖစ္ေသာအရားသည္မရွိႏိုင္။ ေန၊ လ၊ ၾကယ္နကၡတ္၊ မိုး၊ ေျမ၊ သမုဒၵရာ၊ သစ္ပင္ပန္းမာလာ စသည္တို႔သည္တို႔ကိုု ျမင္လွ်င္လည္း။ တန္ခိုးၾကီးမားေသာ ဘုရားသခင္၏ တန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ကို ဥာဏ္အားျဖင့္သိႏိုင္ေပသည္။
အစဥ္မျပတ္ ၾကည့္ရႈစီရင္ေတာ္မူေသာ အရွင္မရွိလွ်င္၊ ဤကမၻာၾကီးသည္ အလိုအေလွ်ာက္တည္၍ ေနႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူမွန္က လူ၏တန္ဖိုးကို သိတန္သေလာက္သိရေပမည္၊ ပိုင္းျခားႏိုင္စြမ္းငွာလည္းရွိရေပမည္။ ပိဋကတ္က်မ္းဆရာတုိ႔၏ အလိုမွာကား၊ နိယာမတရားငါးပါး တည္းဟူေသာ ဓမၼတာတရား၊ ဥတု၊ ဗီဇ၊ ကမၼ၊ စိတၱ၊ ဓမၼတို႔သည္ ဘုရားသခင္စီရင္ျပဳျပင္ေၾကာင္း သက္ေသခံၾကေလသည္။ ဥတု၊ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္းတည္းဟူေသာ နိယာမတရား၊ဗီဇစပါး၊သစ္သီး၊လူ၊တိရိစၧာန္အစရွိေသာနိယာမတရား။ ကမၼ၊ ျပဳျပင္စီရင္ျခင္း၊ အစရွိေသာ နိယာမတရား၊ စိတၱ၊ အဆန္းအက်ယ္ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာ အစဥ္ျဖစ္ျခင္း နိယာမ။ ဓမၼကုသလ၊ ကုသလတရားတို႔ကို အစဥ္ထားျခင္း၊ နိယာမတရားငါးပါးတို႔ကိုစီရင္၍ အစိုးပိုင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားမည္၏။ ထိုကဲ့သို႔ နိယာမတရားငါးပါး တို႔ကို ျပဳျပင္ႏိုင္ေသာအရွင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္သာလွ်င္၊ ဒမၼသာမိအသွ်င္ျဖစ္၍ ဘုရားမွန္ေတာ္မူေလ၏၊။ ဤနိယာမတရားငါးပါးေအာက္တြင္ ေမြးဖြားျခင္းကိုခံ၍၎၊ နိယာမတရားငါးပါးတို႔၏ ျပဳျပင္ျခင္းကိုခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါမွန္သမွ်တို႔သည္ မုခ်ဘုရားမွန္မဟုတ္ေခ်။
ေျမႏွင့္ခပ္သိမ္းေသာ အရာတို႔ကို ဖန္ဆင္းျပဳျပင္ စီရင္္ေတာ္မူေသာ အရွင္မရွုိ ဟု ယူေသာအယူ၀ါဒသည္၊ ေရွးအထက္ကပင္ ရွိေပသည္။
ဤသို႔ယူဆေသာသူတို႔အား၊ အေဟတုကဒိဌိဟူ၍၊ ပိဋကတ္ အဂၤုတၱရအဌကထာ၊ အဂၤုတၱမဧကနိပါတ္၊ မိစၧာဒိဌိသုတ္အဖြင့္တို႔တြင္ျပဆိုထားေလသည္မွာ၊ နတၳိအယံေလာေကာ၊ နတၳိေဟတုပစၥေယာ၊ သတၱာနံ၀ိသုဒၶိယာ၊ သံကိေလသာယ၊ အေဟတုကဒိဌိယာနာမ၊ အဓိပၸါယ္မွာကား၊ ေျမႏွင့္ ခပ္သိမ္းေသာ ေလာကဓါတ္တို႔ကိုျပဳျပင္စီရင္ေသာအရွင္ မရွိဟု ယူဆျခင္း၊ ထိုေလာကဓါတ္ေပၚ၌ ရွိေသာသတၱ၀ါ၊ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ညစ္ညဴး ေစျခင္းငွာ၎၊ သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေစျခင္းငွာ၎၊ ျပဳျပင္စီရင္ေတာ္မူေသာ အရွင္မရွိဟူေသာ အယူ၀ါဒသည္၊ ေရွးအထက္ကပင္ ရွိေပသည္၊ ဤသို႔ယူဆေသာသူတို႔အား အေဟတုကဒိဌိဟူ၍ ပိဋကတ္အဂၤုတၳရအဌကထာ၊ အဂၤုတၱမဧကနိပါတ္၊ မိစၧာဒိဌိသုတ္အဖြင့္တို႔၌ျပဆိုသည္။ နတၳိအယံေလာေကာ၊ နတၳိ ေဟတုပစၥေယာ၊ သတၱာနံ၀ါသုဒၶိ၊ သံတိေလသာယ၊ အေဟတုကဒိဌိနိယာမ။ အဓိပၸါယ္ကား၊ ဤကမၻာမိုး၊ ေျမႏွင့္ခပ္သိမ္းေသာ ေလာကဓါတ္တို႔ကို ျပဳျပင္စီရင္ေတာ္မူေသာအရွင္မရွိဟုယူျခင္း၊ ထိုကဲ့သို႔ေသာသူတို႔သည္ အေဟတုကမိစၧာဒိဌိဟူ၍ေခၚဆိုသည္။
ဘုရားအတုကိုလုပ္၍ မကိုးကြယ္အပ္ေၾကာင္း၊ ဆြမ္း၊ ကြမ္း၊ မုန္႔ပဲသားေရစာ အစရွိေသာ အရာတို႔မွစ၍ မလႈအပ္ေၾကာင္းကို ဒိဌိိ၀ိေသာဒနီက်မ္းတြင္ျပဆိုသည္မွာ။ ။ အတုလဘဂ၀ေတာ၊ သကၠာယပူဇ၊အနိစၥသဇီ၀ေတာ၊ အနိဇၨီ၀ေဏ၊ ကႏၱကေယကုႆီဓါ၊ ပိ႑ိပါဒံအလကၠဋဴပါဒါနံ၊ သတၱအေတၱာ မစၧာဒိဌိဟူ၍ပါဠိလာရွိသည္။ အဓိပၸါယ္ကား၊....
အစိေႏၱယ်၊ အပၸေမယ် အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ၊ အတုမရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို၊ အတုသ႑ာန္လုပ္၍ ကိုးကြယ္ျခင္း။ ထိုျပင္မွတပါး၊ ဤေလာကအတြင္းမွာ လူထက္မျမတ္ေသာ အရာဌာနတို႔ကို လူထက္အျမတ္ထား၍ရိုေသစြာျပဳလုပ္ပူေဇာ္ျခင္း။ တမလြန္သို႔ေျပာင္းသြားျပီးေသာလူေသတို႔အား၎၊ ၎တို႔၏ ကာယအေလာင္းကို ထမင္း၊ ဟင္း အစရွိေသာအရာတို႔ျဖင့္ လူရွင္ကဲ့သို႔မွတ္ျပီး လက္မကြာေကၽြးေမြးျခင္း၊ ေပးကမ္းျခင္း၊ လႈဒါန္းျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားသည္၊ မသိေသာပုထုဇဥ္သတၱ၀ါတို႔၏ မွားေသာမိစၧာဒိဌိဟူ၍ဆိုသည္။
၊ အဂၢိ၀ဇၥ်ပုဏၰားအား ရုပ္တု၊ ေစတီ တို႔ကို မကိုးကြယ္ရန္ေဟာၾကားဆံုးမေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ထိုမွတပါး မိမိကာယရုပ္အေလာင္းကို အရိုအေသ မျပဳလုပ္ရဟုတားျမစ္ပါတ္ပင္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္မွာ အထင္းအရွားပိဋကတ္တြင္ေတြ႔ႏိုင္ေပသည္။
0 comments:
Post a Comment