က်မ္းစာမ်ားအေၾကာင္းကို ေရးရာ၊ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ မေပၚထြန္းမီက ရွိေသာ က်မ္းႏွင့္၊ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ ေပၚထြန္းၿပီးမွ ျပဳစု၍ ရွိေသာ က်မ္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳး ႏွစ္စား ခြဲျခားထားႏိုင္သည္ျဖစ္၍၊ ေရွးဦးစြာ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ မေပၚထြန္းမီရွိႏွင့္ေသာ က်မ္းစုကို အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေဖၚျပပါအံ့။ ထိုသို႔ျပရာတြင္ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ၏ ေမြးဖြားရာ ျဖစ္ေသာ အိႏၵိယတိုင္းသားတို႔၏ ရာဇဝင္သမိုင္းမွ ယူ၍ ျပသရလိမ့္မည္။ အျခား အားကိုး အားထားစရာမရွိျဖစ္ေခ်သည္။
က။ ျဗဟၼာတို႔ က်မ္းမ်ား။
ဗုဒၶသာသနာ ေပၚထြန္းေတာ္ မမူမီ၊ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏ လူမ်ိဳးတို႔တြင္ ဇတ္ေလးဦး၊ ေဗဒင္ေလးပံုဟူ၍ ေဗဒင္က်မ္းတို႔သည္ ထင္ရွားစြာ ျဖစ္ေပၚႏွင့္ ေလကုန္သည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ေပၚႏွင့္ၿပီးေသာ က်မ္းတို႔တြင္၊ ဣရုေဗဒင္က်မ္းသည္ ပဌမအဦးဆံုးေသာ က်မ္းျဖစ္၏။ ထိုက်မ္း၏ မူလအစေပၚေသာ အခ်ိန္ကာလကို အမွန္သိႏိုင္ရန္ ခဲယဥ္းေပ၏။ သူတို႔၏အဆိုမွာ ခရစ္ေတာ္ေပၚထြန္းေတာ္ မမူမီ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ဝ၀ ေလာက္က ရွိႏွင့္ေၾကာင္းကို ဆို၏။ သို႔ေသာ္ဥေရာပတိုက္သား ပညာရွိမ်ားတို႔က မွတ္ခ်က္အတိုင္း၊ ေဗဒင္က်မ္း၌ ပါေသာ နကၡတ္မ်ားကို မွတ္သားတြက္စစ္ေသာ္၊ ခရစ္ေတာ္ မေပၚမီ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀ဝ ခန္႔က၊ သီခ်င္းမ်ားကို လက္တန္းစပ္ဆိုဆဲျဖစ္မည္ဟု ခ်င့္ခ်ိန္၍ သိရၾကသည္။ ဣရုေဗဒင္က်မ္းသည္ လကၤာတို က႑ေပါင္း ၁၁၁၇ ခုရွိ၍၊ ပါထာေပါင္း ၁၀၅၈၀ ရွိေသာ အလြန္ေဟာင္းေသာ သီခ်င္းစုျဖစ္သည္။ ထိုက်မ္းေနာက္မွ ထပ္၍ျပဳေသာ၊ မိမိတို႔ဘုရားေသာမကို ကိုးကြယ္ရာတြင္၊ ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ အခ်ိန္ကို တြက္စစ္၍ျပေသာ က်မ္းကို ေသာမေဗဒင္က်မ္း၊ ၄င္းက်မ္း၌ ၊ ေန၊လ၊ နကၡတ္တို႔၏ အသြားအလာကို တြက္စစ္၍ျပ၏။ ၄င္းမွတဖန္ ႀကီးက်ယ္ေသာ ယဇ္ပူေဇာ္ရာ အခမ္းအနားကိုျပေသာ က်မ္းကို။ ယခု ေဗဒင္က်မ္းဟူ၍၄င္း၊ အထက္သံုးက်မ္းပါ သီခ်င္းတို႔မွ တဆင့္ဆက္၍ ဖြဲ႔ဆိုသီကံုးေသာ က်မ္းကို အာတပၸန ေဗဒင္က်မ္းဟူ၍၄င္း၊ ေဗဒင္က်မ္းေလးပံု ျဖစ္ေပၚႏွင့္ေလၿပီ။
ခ။ ျဗဟၼာတို႔က်မ္းမွ ပိဋကတ္က်မ္း ျဖစ္ပြားလာျခင္း အေၾကာင္း။
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္၊ နိယမတရားကို ေဟာထား၍၊ တရားသည္ အစဥ္ရွိႏွင့္ေၾကာင္းကို ျပသည္သာမက၊ တစံုတခုေသာ သိကၡာပုဒ္ကိုပညတ္ေတာ္မူမည္ အၾကံေတာ္ရွိေတာ္မူလွ်င္၊ ေရွးပညတ္ ရွိ၏၊ မရွိ၏ကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူၿပီးမွ ပညတ္ေတာ္မူ၏။ ထို႔ေၾကာင့္၊ ဧကၠနိပါတ္ေတာ္မွအစ၍၊ အေစာင္ေစာင္ေသာ နိပါတ္တို႔၌၄င္း၊ သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္တို႔၌၄င္း၊ ျဗဟၼတို႔ က်မ္းစကားအခ်ိဳ႔ကို သြင္း၍၊ အခ်ိဳ႔ေသာ က်မ္းတို႔ကိုလည္း၊ သသၤကရိုက္ဘာသာမွ၊ မရဓဘာသာသို႔ ျပန္ဆိုေရးသား၍၊ ပိဋကတ္ အဝင္အပါ သြတ္သြင္းၾကေလသည္။ ပမာဘႏၱကို ျပရေသာ္။ ။နိက႑ဳက်မ္း=အဘိဓါန္က်မ္းတည္း။ သစ္ပင္၊ ေတာ၊ ေတာင္ အစရွိေသာ အထူးထူးေသာ အမည္တို႔ကို ျပေသာက်မ္း။ ေကတုဘက်မ္း=ေလာကီသဒၵါက်မ္းတည္း။ အကၡရာတို႔ကို ခြဲျပေသာက်မ္း။ ဣတိဟာသက်မ္း=ေရွးလူေဟာင္းတို႔ ဖြဲ႔ဆိုေသာ စကားေဟာင္းက်မ္း။
ထိုမွတပါး၊ ဆန္းက်မ္း၊ အလကၤာက်မ္း၊ သဒၵါက်မ္း၊ အဘိဓါန္က်မ္းတို႔သည္၊ ေဗဒင္ကို ညီမွ်ေအာင္စီရင္၍၊ ပိဋကတ္သံုးပံုဟုလွ်က္၊ အာတပၸန ေဗဒင္ကိုကြယ္ေစေၾကာင္း၊ ေရွးလူေဟာင္းတို႔စကားရွိ၏။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ငယ္ရြယ္စဥ္က သင္ရေသာ ဆုေတာင္းစာ၌၊ ပဋကတ္ေဗဒင္၊ သင္သင္သမ်၊ ၾကားခါျမင္ခါ၊ မၾကာခဏ၊ တတ္ေစေသာ္ဟု သင္ရသည္။ ထိုမွတပါး၊ ေဗဒင္မွ ပိဋကတ္ဆက္ႏြယ္ေၾကာင္း ေဝႆႏၱရာဇာတ္ အဌကထာ၌၊ မဒၵီေဒဝီသည္ ၊ျမတ္ေသာေယာက်ၤားေကာင္းကိုရရန္၊ ျမင္းႏွင့္ယဇ္ပူေဇာ္ေၾကာင္းေဘာ္ျပ၍ ထား၏။ ဘူရိဒဇာတ္၌လည္း၊ အခ်ိဳ႔ေသာ ေဗဒင္အယူကိုပယ္လွ်က္ တခ်ိဳ႔ကို လက္ခံေၾကာင္းေတြ႔ရေလသည္။ ေဗဒင္က်မ္းတို႔မွ၊ ပိဋကတ္သံုးပံုေခၚ က်မ္းျဖစ္လာေၾကာင္း သိရေလသည္။
ဂ။ ပိဋကတ္သံုးပံုေခၚေသာ က်မ္းမ်ား။
ပိဋကတ္သံုးပံုမွာ၊ က်မ္းရင္း ၁၅ က်မ္းရွိ၏၊ ဤက်မ္းတို႔ကို ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာထားခဲ့ေသာ္လည္း။ သူ၏လက္ထက္ေတာ္တြင္ေရးသား၍ မထားၾကဘဲ၊ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တို႔သည္၊ႏႈတ္တက္အာဂံုေဆာင္ၾကသည္ဟု အဆိုရွိ၏။ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ မရွိသည့္ေနာက္၊ ႏွစ္ေပါင္း ၄၅၈ ႏွစ္ၾကာ၍၊ သီဟိုဠ္ကြ်န္းကို အုပ္စိုးေသာ ဝ႗ဂါမနီမင္းလက္ထက္ေရာက္မွ၊ ေနာင္ခါ သတၱဝါတို႔ပညာသတိဆုတ္ယုတ္သျဖင့္၊ ႏႈတ္ထက္ရြရြမေဆာင္စြမ္းႏိုင္သည္ကို ဆင္ျခင္၍၊ ရဟႏၱာတို႔သည္ တညီတညြတ္တည္း စည္းေဝးတိုင္ပင္ၿပီးလွ်င္၊ ေပရြက္ေပၚ၌ အကၡရာတင္၍ ေရးထားၾကေလသည္။ ဤအခ်ိန္ကစ၍ ယခုတိုင္ ပိဋကတ္ သံုးပံုဟု ထင္ရွားေလသတည္း။
0 comments:
Post a Comment