Saturday, January 30, 2010

ကံတရားအေၾကာင္း။

ကံတရားအေၾကာင္း။

 

       ဗုဒၶသာသနာ၏ မူလ တရားအရင္းမွာကား၊ ကံ၊ ကံ၏ အက်ိဳးကိုသာ ယံုၾကည္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။ က်မ္းစကားမွာ။

ဂဗၻေမေကဥပၸဇၨႏၱိ၊ နိရိယံပါပကမၼိေနာ၊ သဂၢံသုဂတိေနာယႏၱိ၊ ပရိနိဗၺာႏၱိအနာသေဝါ။ ။ဓမၼပဒပါဠိေတာ္။ ။ အနက္ကား။ ဧက၊ အခ်ိဳ႔ေသာသူတို႔သည္။ ဂဗၻံ၊ အမိဝမ္းတြင္း၌။ ဥပၸဇၨံတိ၊ ျဖစ္ကုန္၏။ ပါပကမၼိေနာ၊ မေကာင္းမႈရွိေသာ သူတို႔သည္။ နိရိယံ၊ ငရဲ၌။ ဥပၸဇၨႏၱိ၊ ျဖစ္ကုန္၏။ သုဂတိေနာ၊ ေကာင္းေသာပညာရွိတို႔သည္။ သဂၢံ၊ နတ္ျပည္သို႔။ ယႏၱိ၊ ေရာက္ကုန္၏။ အနာသေဝါ၊ အာသေဝါ ကင္းေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္။ ပရိနိဗၺာႏၱိ၊ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူကုန္၏။

      

          ဤေဒသနာေတာ္ကား။ ကံတရားသာလွ်င္ လူတို႔၏ ေကာင္းဆိုး ယုတ္ျမတ္တို႔ကို ျဖစ္ေစေၾကာင္းေဖၚျပ၏။ ၄င္းပါဠိေတာ္ႏွင့္ ေလွ်ာ္ညီစြာ၊ သဂါထာဝဂၢ သံယုတ္ပါဠိေတာ္၊ ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္ အစရွိသည္တို႔၌ ကံတရားကို ညြတ္ၾကားေဟာေျပာ အပ္ေသာ ကမၼသကာ ေဒသနာေတာ္ လာရွိသည့္အတိုင္း၊ မေကာင္းေသာ အကုသိုလ္ ဒုစရိုက္ကိုျပဳလွ်င္၊ မေကာင္းေသာ အကုသိုလ္ကံျဖစ္သည္။ ထိုအကုသိုလ္ကံသည္ အပါယ္ေလးပါးကို ခ်၍၊ ဆင္းရဲကို ျဖစ္ေစတတ္သည္။ ေကာင္းေသာ ကုသိုလ္သုစရိုက္ကိုျပဳလွ်င္၊ ေကာင္းေသာ ကုသိုလ္ကံျဖစ္သည္။ ထိုကုသိုလ္ကံသည္ ေကာင္းေသာ သုဂတိဘံု ဘဝသို႔ပို႔၍ ခ်မ္းသားသုခကို ျဖစ္ေစတတ္၏။ သတၱဝါတို႔ ေလာက၌၊ အယုတ္အျမတ္၊ အထူးထူး အေထြေထြ ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းသည္၊ ကံသာ ျပဳျပင္ စီရင္ဖန္ဆင္းရာ ျဖစ္သည္ဟု၊ သုဘလုင္အား ၊ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္ စူဠကမၼဝိဘဂၤသုတ္၌ ေအာက္ပါစကားအတိုင္း ေဟာေတာ္မူ၏။ ေဟာနည္းကား၊ ေရွ႔ဘဝက သူ႔အသက္ကို သတ္မိ၍၊ ယခုဘဝ၌ အသက္တိုရျခင္း။ သူ႔အသက္ကို မသတ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ခဲ့၍၊  အသက္ရွည္ရျခင္း။ သူတပါးကို မသနား မညွာတာ ရိုက္ခတ္ညွဥ္းဆဲခဲ့ဘူးေသာေၾကာင့္၊ အနာေရာဂါမ်ားရျခင္း။ ေနာက္ဘဝက သူတပါးတို႔အား သနားညွာတာ ေမတၱာသက္ဝင္ ခ်စ္ခင္သနားျခင္း ကရုဏာကံတို႔ေၾကာင့္၊ အနာေရာဂါ ကင္းရွင္းရျခင္း။ လူအခ်ိဳ႔တို႔သည္ ေနာက္ဘဝက ေဒါသအမ်က္ထြက္၍ စိတ္ဆိုးေလ့ရွိေလ၏။ သည့္ခံေလ့မရွိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ အဆင္းသဏၭာန္ အရုပ္ဆိုးကုန္၏။  အမ်က္မရွိ ေဒါသကင္းမဲ့ သည္းခံတတ္ကုန္၏၊ ထိုသူတို႔သည္ အဆင္းသဏၭာန္ လွကုန္၏။ သူတပါးတို႔၏ ပူေဇာ္သကၠာရ လာဘ္လာဘတို႔ကို ျငဴစူ ေစာင္းေျမာင္း မေကာင္းေသာ ဣႆာျပဳေလ့ရွိကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုဘဝတြင္ ဘုန္းစည္းစိမ္နည္း၍၊ လူတခ်ိဳ႔တို႔က ထိုကိစၥတို႔တြင္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ကုန္၏၊ ထိုအက်ိဳးဆက္ေၾကာ့္ပင္ နတ္ျပည္၌ျဖစ္ၾက၏။ ထိုနည္းတူ ဥစၥာနည္းျခင္း၊ မ်ားျခင္း၊ အမ်ိဳးျမတ္ျခင္း၊ ယုတ္ျခင္း၊ ပညာရွိျခင္း၊ မရွိျခင္းဟူသမ်တို႔သည္ မိမိတို႔ကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရကုန္၏။ ကံသည္ အထူးထူးအျပားျပားျဖစ္ကုန္၏၊ ကံသာ ျပဳျပင္ဖန္ဆင္းကုန္သည္ဟု သုဘ အမည္ရွိေသာ ပုဏၰားလုလင္ကို ေဟာေတာ္မူ၏။

 

မွတ္ရန္။ ။ ( ၁ )

        အထက္ေဖၚျပေသာ ကမၼသကာ တရားသည္၊ ယခုပစၥကၡ မ်က္ျမင္ႏွင့္ ဆံုးျဖတ္ေသာ တရားျဖစ္၏။ ယခု လူ႔အသက္ကို ေသာသူမ်ားမွာ၊ ခ်က္ျခင္း လတ္လတ္ ေလာေလာၾကိဳးေပးခံရ၏။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ အသက္သတ္၍ အသက္တိုသည္မည္၏။


       အတိတ္ဘဝ၊ တႀကိမ္တခါမွ သတၱဝါမျဖစ္ေသးေသာ၊ လက္မြတ္မဆြ၊ တစ္နံပါတ္ သတၱဝါမွာ၊ မည္သည့္ကံေၾကာင့္ ျဖစ္လာသနည္း။ အကုသိုလ္၊ ကိုသိုလ္လည္း မျပဳရေသး၊ ေလာက၌ သတၱဝါဟူ၍ တခါမွ မျဖစ္ရေသးသျဖင့္၊ မည္သို႔ေသာ ကံက စီမံပါသနည္း။


       တဖန္၊ ကံဟူေသာ စကားသည္၊ ကမၼ၊ ပုဒ္ကလာေသာ စကားျဖစ္၏။ ကမၼံ ကေရာတီတိ ကံ။ ။ကမၼံ၊ အမႈကို။ ကေရာတိ၊ ျပဳ၏။ဣတိတသၼာ၊ ထို႔ေၾကာင့္။ ကမၼံ၊ ကံမည္၏။ ။ အဓိပၸါယ္ကား။ ကိုယ္ျပဳေသာ အမႈကိုပင္ ကိုယ္ကံမည္၏။ ထိုသို႔ ကိုယ္ကာယျပဳ၍၊ ကံကိုျဖစ္ေစေသာ ဥပေဒသ တရားကား၊ ကုသလကမၼပထတရား ဆယ္ပါး၊ အကုသလကမၼပထတရားဆယ္ပါး၊ ၄င္းတို႔ျပဳလုပ္၊ က်ဴးလြန္မွသာ၊ ကံေျမာက္ေလသည္။ ဆင္ျခင္ရန္မွာကား၊ အိႏၵိယ ရာဇသတ္ ဥပေဒစာအုပ္၌ ပုဒ္မမ်ားစြာ ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ တစံုတေယာက္ေသာသူသည္ မက်ဴးလြန္သမွ်။ ထိုဥပေဒက အျပစ္ေပးမည္မဟုတ္။ အကယ္၍ ပုဒ္မ တခုတည္းဟူေသာ လုူ႔အသက္သတ္ျခင္းကို က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ္၊ ထိုသူ၌ လူသတ္ေသာ ပါဏာတိပါတကံျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္လည္း ၄င္းအိႏၵိယ ရာဇသတ္ၾကီးက၊ ထိုသူကို ၾကိဳးေပးလိမ့္မည္မဟုတ္။ ၄င္းရာဇသတ္၏ အရွင္ ဘုရင္မင္းျမတ္ကသာ၊ ၄င္းသူအမႈႏွင့္ ေလွ်ာ္စြာ တရားစီရင္၍ အက်ိဳးႏွင့္ အျပစ္ကို ဆပ္ေပးေတာ္ မူလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ထို႔ေၾကာင့္ အိုးကုန္းစာ၌၊ အကုသိုလ္ပိုင္၊ ကုသိုလ္ပိုင္၊ ေပးႏိုင္ေသာဘုရား မရွိလားဟု ေမးခြန္းထုတ္ေလသည္။


မွတ္ရန္။ ။ ( ၂ )

       ၄င္းအျပင္ သတၱဝါတို႔အား၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းအရင္းရွိကုန္သည္၊ သံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိကုန္သည္။ ကံသာလွ်င္ ကိုးကြယ္ရာ ရွိကုန္သည္ဟု ေျပာသျဖင့္၊ ဘုရားတည္းဟူေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး၊ ပုဂၳၢိဳလ္ျမတ္ကား၊ အပိုမွ်သာ ျဖစ္ေလသကဲ့သို႔ရွိေလသည္။ ဗုေဒၶါေမ သရဏံ အညံနတၴံ၊ ဘုရားမွတပါး အားကိုး ကိုးကြယ္ရာ အျခားမရွိ ဆိုေသာစကားႏွင့္၊ ကံမွ တပါး ကိုးကြယ္ရာမရွိ ဆိုေသာစကားသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေလၾကေပသည္  မဟုတ္ပါေလာ။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ ဘယ္သို႔နည္း။

 

မွတ္ရန္။ ။ ( ၃ )

       တနည္း။ မိလိႏၵမင္းၾကီးက၊ ရွင္နာဂသိန္အား၊ အရွင္ဘုရား အဘယ္တရားသည္ ကံေၾကာင့္ျဖစ္ပါသနည္းဟု ေမးေလွ်ာက္ရာ၊ စိတ္၊ ဝိညာဥ္ ရွိကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ထိုသတၱဝါတို႔သည္ ကံေၾကာင့္ျဖစ္ကုန္၏ဟု ေျဖ၏။ ။ မွန္ေပ၏၊ စိတ္ရွိမွသာ ေကာင္းဆိုး ယုတ္ျမတ္ ျပဳႏိုင္၏။ စိတ္မရွိခင္ မျပဳႏိုင္။ သို႔အတြက္ ကံတရားသည္ စိတ္ဝိညာဥ္ရွိျပီးေသာ လူသတၱဝါတို႔ကို မွီ၍ ျဖစ္ေသာတရားျဖစ္ေပ၏။ မိလိႏၵပညွာ၊ ဟံသာဝတီတိုက္ထုတ္၊ စာမ်က္ႏွာ ၄၄၃ တြင္ၾကည့္ပါေလ။

 

မွတ္ရန္။ ။ ( ၄ )

              တနည္း၊ ဧက၊ ကရဏ ဒိဌိ။ သဗၺပုပၸကတ ေဟတုက ဒိဌိ ျဖစ္မည္။

       ဣဓဧကေစၥသမေဏာဝါ၊ ျဗဟၼေဏာဝါ၊ ဧဝံဝါဒီေဟာတိ ဧဝံဒိဌိ။ ယံ ကိစၥာ ယံ ပုရိသပုဂၢေလာ ပဋိသံေဝေဒတိ၊ သုခံဝါ၊ ဒုကၡံဝါ၊ အဒုကၡ မသုခံဝါ။ သဗၺႏၱံပုေပၸကတ ေဟတုကဒိဌိ။ ပဏၰာသပါဠိေတာ္။ ။အဘိဓမၼာ ဝိဘင္းပါဠိေတာ္။


       ဣဓေလာေက၊ ဤ ေလာက၌၊ ဧကေစၥာ၊ အခ်ိဳ႔ေသာ။ သာမဏဝါ၊ ရဟန္းတို႔သည္၄င္း။ ျဗဟၼေစဏာဝါ၊ ပုဏၰာတို႔သည္၄င္း။ ဧဝံဝါဒီ၊ ဤသို႔ဆိုေလရွိသည္။ ဧဝံဒိဌိ၊ ဤသို႔မွားေသာ အယူရွိသည္။ ေဟာတိ၊ျဖစ္၏။ ယထာ၊ ထိုယူပံုကား။ ပူရိသပုဂၢေလာ၊ ပုရိသပုဂၢလဟု ဆိုရေသာ။ အယံ၊ ဤသတၱဝါ ေကာင္သည္။ သုခံဝါ၊ သုခလည္းျဖစ္ေသာ။ဒုကၡဝါ၊ ဒုကၡလည္းျဖစ္ေသာ။ ယံကိဥၥိ၊ အလံုးစံုေသာ ေဝဒနာမ်ိဳးတို႔ကို။ ပဋိသံေဝတိ၊ ခံစားရ၏။ သဗၺံ၊ အလံုးစံုေသာ ေဝဒနာမ်ိဳးတို႔ကို၊ ပုဗၺကတေဟတု၊ ေရွး၌ျပဳဘူးေသာ ကံေၾကာင့္သာလွ်င္။ ပဋိသံေဝေဒတိ၊ ခံစားရ၏။ဣတိ၊ ဤသို႔။ ဝါဒီ၊ ဆိုေလ့ရွိသည္။ ဒိဌိ၊ မွားေသာ အယူရွိသည္။ ေဟာတိ၊ျဖစ္၏။

 

မွတ္ရန္။ ။ ( ၅ ) ဧက ကရဏဒိဌိျဖစ္ပံု။

              အပၸံကမၼဝါပါကံ၊ ဗဟုတရံအဝေသသံ၊ တတၱဗာလံ သမၼံကမၼဝါပါကံ ေယဝါတိ၊ အတိဓါဝႏၱိ။ ။မိလိႏၵပညွာပါဠိေတာ္။ ။ ဤအေၾကာင္းကို၊ ဟံသာဝတီတိုက္မွ ၁၉၀၂ ခုႏွစ္မွထုတ္ေဝသည္၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၀၇-၁၂၇တို႔တြင္ၾကည့္ႏိုင္ေလသည္။


       ကမၼဝိပါကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးသည္။ အပၸံ၊ အနည္းငယ္သာတည္း။ အဝေသသံ၊ ျြကင္းေသာ ကံတပါးေသာ မလိမၼာျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ၊ သုခ၊ ဒုကၡ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို၄င္း၊ ေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးကိုတို႔သည္။ ဗဟုတရံ၊ အလြန္မ်ား၏။ တတၱ၊ ထိုသို႔ျဖစ္ရာ။ ဗာလာ၊ လူျပိန္းတို႔သည္။ သဗၺံ၊ အလံုးစံု ေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးေဝဒနာမ်ိဳးတို႔သည္။ ကမၼဝိပါကံေယဝ၊ ကံ၏ အက်ိဳးတို႔သာတည္း။ ဣတိ၊ ဤသို႔။ အတိဓါဝႏၱ၊ အမွန္သေဘာ ဘုရားေဟာကို လြန္၍ေျပာကုန္၏။ ။ မွန္ေပ၏၊ အနာေရာဂါ ရွစ္မ်ိဳးျပရာ၊ ကံေၾကာင့္တပါးသာပါ၏။ အသက္ရွင္ျခင္း အေၾကာင္းတရားေလးပါးျပရာ၊ ကံေၾကာင့္ တပါးသာပါ၏။ ။ပဌာန္း ပါဠိေတာ္၌ အေၾကာင္းတရား ၂၄ ပစၥည္းျပရာ၊ ကမၼပစၥည္း တပါးသာပါ၏။


       ထို႔ေၾကာင့္၊ ဝိသုဒၶိမဂ္ အဌကထာ၌ အေနေကဟိပနကာေရေနဟိ အေနကေမဝေဟာတိ။ ။ပပ၊ စင္စစ္ေသာ္ကား။ အေနေကဟိ၊ မ်ားစြာေသာအေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္။ အေနကေမဝ၊ အက်ိဳးမ်ားသည္သာလွ်င္။ ေဟာတိ၊ျဖစ္၏။ ။လူမတန္ ကံခ် ဟူသကဲ့သို႔၊ ကံကိုသာ ရိုးမေနႏွင့္ သို႔မဟုတ္ပါက မ်က္ေမွာက္ ဘုရားတရားကို ရွိေဖြဆည္းကပ္ရန္ အခြင့္ထူးကို ရရွိထားေသာ္လည္း ဘုရားႏွင့္လြဲ၍ ဘဝေနာင္ေရးလည္းမြဲကာ ဧကကရဏဒိဌိ အျဖစ္သို႔ေရာက္ကုန္ေပလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမတၱေရွ႔ထား ေရးသားေဖၚျပလိုက္ရေပသည္။

 

0 comments:

Post a Comment