Saturday, January 30, 2010

ဘြားျမင္ေတာ္မူသည္မွ ေတာ္ထြက္ေတာ္မူသည္ကိုျပျခင္း။

ဘြားျမင္ေတာ္မူသည္မွ ေတာ္ထြက္ေတာ္မူသည္ကိုျပျခင္း။


              ယခုရွိေသာ ဗာရာဏသီျပည္၏ေျမာ္က၊ အဂ္လိပ္ မိုင္ ၁၀ဝ ခန္႔အကြာ ဟိမဝႏၱာ ေတာင္ကိုျမင္ႏိုင္ေလာက္ေသာ၊ သကၠတိုင္း၊ ကပိလဝတ္ျပည္၊ သက်သာကီဝင္မင္းမ်ိဳးတို႔ကို အစိုးရေတာ္မူေသာ၊ အာဒိစၥဝင္မင္းမ်ိဳး သုေဒၶါဓန မင္းႀကီး၏ မိဖုရားေခါင္ ေတာင္ညာေဒဝီ မာယာေဒဝီ မိဖုရားႀကီးက တပါးတည္း ဘြားေတာ္မူေသာ သားေတာ္ကို၊ ပုဏၰားတို႔အနက္၊ ခုႏွစ္ဦးေသာ ပုဏၰားတို႔က၊ ထိုမင္းသည္၊ စၾကာမင္းေသာ္၄င္း၊ ဘုရားေသာ္၄င္း၊ ျဖစ္လတံ့ဟု ႏွစ္ခြန္းေသာစကားျဖင့္ နိမိတ္ဘတ္ၾကားေလွ်ာက္တင္ၾကေလသည္။ အငယ္ဆံုးေသာ သုဒတၴ ပုဏၰားကေလးကား၊ ဘုရားအေလာင္း၏ ျမတ္ေသာ လကၡဏာကိုျမင္၍၊ ဤမင္းသားသည္ လူ႔ေဘာင္၌မေန၊ ဧကန္စစ္စစ္ဝဋ္တရားမွ ျပတ္ေသာဘုရားျဖစ္လတံ့ဟုဆိုေလသတတ္။ အဘယ့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေတာ္ထြက္ေတာ္မူမည္နည္းဟုေမးရာ၊ နိမိတ္ႀကီး ေလးပါးကိုျမင္ေတာ္မူ၍ ေတာ္ထြက္ေတာ္မူမည္ဟု ေဟာေသာေၾကာင့္၊ခမည္းေတာ္မင္းႀကီးသည္၊ သား၏ ဘုရားျဖစ္ျခင္းထက္ စၾကာမင္းအျဖစ္ကို ျမင္လိုရကား၊ ထိုအခါမွစ၍ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ၊ တဂါဝုတ္( သံုးမိုင္ပါတ္လည္) မွ်ေသာ အရပ္တို႔၌၊ အေစာင့္အၾကပ္ကို ထားကုန္လွ်က္၊ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္း အသြင္တို႔ကို မျမင္ေစျခင္းငွါ၊ လြန္စြာ အားထုတ္ေတာ္မူ၏၊ ထိုမင္းသားကို မွည့္ေခၚေသာေန႔၌ကား

သဗၺေလာကႆ၊ အတၱသိဒၶိ ကာရတၴာ၊ သိဒၶေတၴာတိနာမံ၊ အကံသု။ သဗၺေလာကႆ၊ အလံုးစံုေသာ လူ၏၊ အတၴသိဒၶိကရတၴာ၊ အက်ိဳးၿပီးျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာေၾကာင့္။ သိဒၶေတၴာတိနာမံ၊ သိဒၶတၴ မင္းသားဟူေသာ အမည္ကို။ အကံသု၊ မွည့္ကုန္၏။


ထိုသို႔ အစဥ္အတိုင္း ႀကီးပြား၍ အသက္ေတာ္ တဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ အရြယ္ေရာက္လတ္ေသာ္၊ ေလးအတတ္ကို ထင္ရွားစြာ ျပၿပီးေနာက္၊ ယေသာ္ဓရာ အမႈးရွိေသာ မင္းသမီးအေပါင္း ေလးငါးေသာင္းျခံရံလ်က္၊ ရမၼ၊ သုရာမ၊ သုဘ အမည္ရွိေသာ နန္းျပႆာဒ္ သံုးေဆာင္တြင္၊ မင္း၏စည္းစိမ္ကို ခံစားၿပီးမွ။ အသက္ေတာ္ ၂၈ ႏွစ္ေရာက္လတ္ေသာ္၊ ေလးလတႀကိမ္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္သို႔ ထြတ္ေတာ္မူစဥ္၊ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးကို ျမင္သျဖင့္၊ ထိတ္လန္႔သံေဝဂျဖစ္ၿပီးလွ်င္ အသက္ေတာ္ ၂၉ ႏွစ္တြင္ သားေတာ္ ရာဟုလာမင္းသားကို ဘြားျမင္ေသာေန႔၊ သန္းေခါင္ေက်ာ္အခ်ိန္၌၊ က႑ကျမင္းေတာ္ ကိုစီးေတာ္မူၿပီးလွ်င္၊ ဆႏၵအမတ္ကို ေနာက္ပါေခၚၿပီးလွ်င္၊ ေတာ္ထြက္ေတာ္မူေလသည္။ လမ္းခရီး၌ မာရ္နတ္ တားျမစ္ျခင္းကို ပယ္ရွားေတာ္မူၿပီး၊ အေနာ္မာျမစ္ကို ကူၿပီးမွ၊ ဆံေတာ္ကို ပယ္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္၊ ဃဋီကာရ ျဗဟၼာမင္း လွဴေသာ သကၤန္းေတာ္ကို ဝတ္ရံုေတာ္မူၿပီး၍၊ ရဟန္းျပဳေတာ္မူ၏။ ထိုေနာက္မွ အမတ္ ဆႏၵကိုလည္း သိတင္းေတာ္ၾကားေျပာေစျခင္းငွါ၊ ျမင္းေတာ္ႏွင့္ တကြျပည္ေတာ္သို႔ျပန္လြတ္ေတာ္မူေလစဥ္၊ ျမင္သည္ ရင္ကြဲနာက်ကာ ဆံုးပါးသြားေလသည္။

 

မွတ္ရန္။ ။ ( ၁ )သက်သာကီဝင္ ဟူေသာစကား၏ အဓိပၸါယ္မွာကား။ ။သက်ဝေတာ္ ေဘာရာဇာကုမာေရာဟု၊ ဥကၠကရာဇ္မင္းႀကီး၏ စကားကို အစြဲျပဳ၍ေခၚ၏။ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ အိမ္ေထာင္ၾကသည္ကို ခမည္းေတာ္မင္းႀကီးႏွစ္သက္သျဖင့္။ ။ေဘာ၊ အို အခ်င္းတို႔။ ရာဇာကုမာေရာ၊ မင္းသားတို႔သည္ကား။ သက်ာဝတ၊ အမ်ိဳးအႏြယ္ကို ေစာင့္ႏိုင္ကုန္စြတကားဟူေသာ စကားကိုပင္ စြဲ၍ ေခၚေသာ အမည္ျဖစ္၏။ ။ထို႔ေၾကာင့္၊ ေဒဝဒဟ၊ ကပိလတြင္ ႏွမႏွင့္ ေမာင္ ျပည္တည္ေထာင္ ဟူ၍လာ၏။

 

မွတ္ရန္။ ။ ( ၂ ) အာဒိစၥဝင္ဆိုေသာ္ အစပဌမမင္းမ်ိဳးကိုဆိုလိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဂၢညသုတ္ပါဠိေတာ္၌။ ။မဟာဇန သမၼေတာ္တိေခါဝါေသဌ။ မဟာသမၼေတာေတြဝ ပဌမံအကၡရံဥပနိဗၺတၱံ။ ။ဝါေသဌံ၊ ဝါေသဌံ၊ မဟာသမၼေတာ၊ လူမ်ား သမုတ္အပ္၏။ ဣတိတသၼာ၊ ထို႔ေၾကာင့္။ မဟာသမၼေတာေတြဝ၊ မဟာသမၼတ ဟူ၍သာလွ်င္။ ပဌမံ၊ လက္ဦးစြာေသာ။ အကၡရာသည္။ ဥပနိဗၺတၱံ၊ျဖစ္၏။

       ၄င္းအဌကထာက်မ္း၌။ ။ေကာပန ေသာပိတိ အမွာကံ၊ ေဗာဓိသေတၱဟု အဖြင့္ရွိ၏။ ။ ေသာ၊ ထိုမဟာသမတ မင္းသည္။ ေကာပန၊ အဘယ္သူနည္း။ ဣတိအယံ၊ ဤသည္ကား။ ပုစၦာအေမးတည္း။ အမွာကံ၊ ငါတို႔၏။ ေဗာဓိသေတၱာ၊ ေဂါတမအေလာင္း ျဖစ္၏။

       သုတ္သိလကၡန္ အဌကထာ၊ အမၺဌသုတ္အဖြင့္၌။ ။ပဌမံ၊ ကပၸိကာနံ၊ ကိရရေညာ၊ မဟာသမၼတႆေရာရာဇနာမပုေတၱာ အေဟာသိ။ အစရွိ ပဌမ မဟာသမတမင္းက ဆင္းသက္၍ လာေၾကာင္း က်မ္းအေစာင္ေစာင္တို႔၌ ေဘာ္ျပထား၏။


       ဆင္ျခင္တံုတရားကား။ ။ဤကမၻာ၌ ေလးဆူေသာ ဗုဒၶတို႔တြင္ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ေသာ ဗုဒၶအေလာင္းသည္။ ဤကမၻာ၌ ပဌမ မဟာသမတမင္းျဖစ္ခဲ့၏။ က်မ္ ၃ ဆူေသာ အေလာင္းတို႔ကာ၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ မျဖစ္ပါသနည္း။ သူ႔ကပ္ႏွင့္သူ႔ဘုရားအေလာင္းဟု ဘယ္သူမ် မလွည့္ျဖားေစႏွင့္၊ အဂၢညသုတ္ ပါဠိေတာ္၌။ ဝိဇ႗ဌာယီကပ္ဦးအစဟုူ၍ ေသခ်ာစြာ ေဟာထားခဲ့ေလၿပီ။

       ဝိသုဒၶိမဂ္အဌကထာအဘိညာနိေဒၵသပါဠိ စာမ်က္ႏွာ ၄၃၊ နိႆယ မ်က္ႏွာ ၄၄ ၌၊ ဣမသႎတာသကေပၸ၊ ဤဘဒၵကမၻာ၌၊ ေဗာဓိသတၱာဘူေတာ၊ ထင္ရွားျဖစ္ေသာ ဘုရားအေလာင္းသည္၊ အယေမဝဘဂဝါ၊ ဤငါတို႔ ဘုရားျမတ္စြာပင္တည္းဟု ေသခ်ာစြာ ေဘာ္ျပေလၿပီ။

 

 

မွတ္ရန္။ ။ ( ၃ )ဘြားဘက္ေတာ္ ခုႏွစ္ပါး။

       သိၾကားထုတ္ေဘာ္၊ ဘြားဘက္ေတာ္ကား၊ ယေသာ္ဓယာ၊ အာနႏၵာႏွင့္၊ မဟာသေမၺာဓိ၊ က႑ကျမင္း၊ ကြ်န္ရင္းငဆန္၊ မတ္မြန္ကာလု၊ ေလးခုေရႊအိုး၊ က်မ္းရိုးေဟာထား၊ ခုႏွစ္ပါးဟု ပညာရွိတို႔ စပ္ဆိုကုန္သည္၊ ၄င္းကို၊ မာလာလကၤာယဝတၴဳ၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၆ မွာၾကည့္ပါေလ။ ။ေရႊအိုးေလးလံုးမွာ သခၤ၊ ဇာလ၊ဥပၸလ၊ပု႑ရိက၊ တဂါဝုတ္ကစ၍ တယူဇနာထိက်ယ္၏၊ ေစာက္အနက္ကား ၂၄၀ဝ၀ဝ ရွိသည္ဆိုသတည္း။ ၁ ယူဇနာကား၊ ၁၃ မိုင္ခြဲ၊ အခ်ိဳ႔က ၁၂ မိုင္၊ ယခု ျပန္၍ ေခတ္ႏွင့္ညီေထြ၊ ယံုၾကည္ေစရန္၊ တည္းျဖတ္ေရးသား၊ ဆိုၾကစကားက၊ယူၾကရာယူဇနာ၊ ၈ မိုင္သာတည္း။ ထိုသို႔ဆိုေသာ္ ၄ ဂါဝုတ္တြင္၊ ယူဇနာယွဥ္၍၊ ၁ ဂါဝုတ္ကား  ၃ မိုင္ထားမလား၊ ၂ မိုင္ထားမည္လားဆိုသည္ကို စာရႈသူသာၾကည့္ျပင္ပါေတာ့။

 

မွတ္ရန္။ ။ ( ၄ ) ဘြားခဏျခင္း စကားဆိုျခင္း။

       ရွင္ေတာ္ေဂါတမသည္ ေမြးဘြားစ၌ပင္ ေျမာက္မ်က္ႏွာသို႔ ခုႏွစ္လွမ္းျြကလွ်က္၊ အေဂၢါဟသမႎ ေလာကႆ၊ ေသေဌာဟသမႎ ေလာကႆ၊ ေဒေဌာဟသမႎ ေလာကႆ၊ အယမႏၱိမာဇတိ၊ နတၴိဇာတိ၊ ပုနဗၻေဝါဟု သံမႊမ္းက်ဴးေတာ္မူေလသည္။ အဓိပၸါယ္မွာကား ဤေလာက၌၊ ငါသာ အတတ္ဆံုး၊ အျမတ္ဆံုး၊ အသိဆံုး၊ အရာရာတို႔အထက္တြင္ ငါသည္ရွိေတာ္မူၿပီ ဟူသတည္း။

       ၄င္းအရာတြင္လည္း ေမာင္စံအား လူအို၊ လူနာ၊ လူေသ၊ ရဟန္းအား ေမးခ်ိန္တြင္ ေမာင္စံက သိေနႏွင့္၍၊ သူကားမသိသည္ကိုေထာက္စာ၍ၾကည့္မွတ္ပါေလ။

      

 

မွတ္ရန္။ ။ ( ၅ ) ယေသာဓရာ အမႈးရွိေသာ မယားမ်ား။

       ယေသာဓရာ အမႈးရွိေသာ မင္းသမီးအေပါင္းတြင္၊ ထင္ရွားေသာ မိဖုရားေခါင္ႀကီး  ၅ ပါးႏွင့္ သားေတာ္ ငါးပါးတို႔ကို ဟံသာဝတီတိုက္ထုတ္၊ ဗုဒၶဝင္ဝတၴဳ၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၅၅ တြင္ ေဖၚျပထားသည္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္းပင္ျဖစ္ေလသည္ကို ျပည္သူအမ်ားသိေစရန္ ေရးသာတင္ျပလိုက္ပါသည္။

         ၁။ ယေသာဓရာ ႏွင့္ သားေတာ္ ရာဟုလာ။

       ၂။ သုမိတၱာ ႏွင့္ သားေတာ္ ပုတၱ။

       ၃။ ကဥၥန ႏွင့္သားေတာ္ ဥပေရာဂ။

       ၄။ မဂၤလ ႏွင့္ သားေတာ္ သဃၤာဝရ။

       ၅။ မလႅိကာ ႏွင့္ သားေတာ္ ဇာတိဝရ။


       ၄င္းတို႔ကို ဗုဒၶဝင္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ႏွင့္ဒီဃနိကာယ္ က်မ္းတြင္ ပါေၾကာင္း လမ္းညြန္ျပထားေလသည္။

 

မွတ္ရန္။ ။ ( ၆ ) ကပၸိလဝတ္ျပည္သည္၊ နိေပါျပည္ျဖစ္၍၊ လုဗၺနီဥယ်ာဥ္သည္ ပါလိပနယ္တြင္ တည္ရွိေၾကာင္း၊ ခရစ္ေတာ္ မေပၚမီ၊ သီရိဓမၼာေသာကမင္း စိုက္ထူထားေသာ၊ အာေသာကာေက်ာက္စာလာရွိသည့္အတိုင္း ေတြ႔သိရေၾကာင္း ေရွးေဟာင္း ရွာေဖြေရးအဖြဲ႔ထုတ္ သတင္းစာတြင္ေတြ႔ရေလသည္။

 

       ခရစ္ယာန္။ ။ခရစ္ေတာ္ ဘြားျမင္ေတာ္မူျခင္းကို လုကာ ၂း၈-၂၀ တြင္ၾကည့္ႏိုင္ေလသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ အစဥ္အတိုင္းႀကီးထြား၍၊ အသက္ေတာ္ ၃၀ တြင္ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာကို ႏွစ္ျခင္းဆရာ ရွင္ေယာဟန္ ထံတြင္ ေယာ္ဒန္ျမစ္၌ ခံယုူေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ မႆဲ ၂း၁၃-၁၇။ ႏွစ္ျခင္းခံျခင္းသည္ ေတာ္ထြက္ျခင္း မဟုတ္၊ ဘိသိပ္ခံျခင္းသာျဖစ္သည္။

 

0 comments:

Post a Comment