Sunday, January 31, 2010

ကံတရားအေၾကာင္းအဆက္။

ကံတရားအေၾကာင္းအဆက္။

 

       ကံတရားသည္ ဗုဒၶဘာသာ အယူ၌၊ မူလ အရင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကံကိုသာ ယံုၾကည္ကိုးစားရမည္ အေၾကာင္းကို အထက္က ျပခဲ့ၿပီးသည့္အတိုင္း။ ၄င္းကံကို ျဖစ္ေစေသာ တရားကိုကား။ အကုသလကမၼပထ တရားဆယ္ပါး။ အကုသိုလ္ကို ျဖစ္ေျမာက္ေစေသာ တရားဟူလို။ ကုသလကမၼပထ တရား ဆယ္ပါး။ ကုသိုလ္ကို ထေျမာက္ေစေသာ တရားဟူလို။ ထိုတရားႏွစ္ပါးတို႔သည္၊ လြယ္၍၊ လူတိုင္း သိသင့္ သိထိုက္ေသာ္လည္း၊ မသိေသာ သူမ်ားလည္း ရွိလိမ့္ဦးမည္ျဖစ္၍၊ မသိေသာသူမ်ားအဘို႔ ေရတြက္၍ ျပလိုက္ပါဦးမည္။


       က။ အကုသိုလ္ကံဆယ္ပါး။

              ၁။ ပါဏာတိပါတ - သူ႔အသက္ကိုသတ္ျခင္း။

              ၂။ အဒိႏၷာဒါန - သူ႔ဥစၥာကိုခိုးျခင္း။

              ၃။ ကာေမသုမိစၦာစာရ - သူ႔မယားကိုျပစ္မွားျခင္း။

       ၄င္းကံသံုတို႔သည္ ကိုယ္ႏွင့္သာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျပစ္မွားေသာ ကံေၾကာင့္သာကံမည္၏။

              ၄။ မုသာဝါဒ - မမွန္သည္ကို အမွန္ေျပာျခင္း။

              ၅။ ပိသုဏဝါစာ - ေခ်ာပစ္ေသာစကား။( ကံုးတိုက္ေသာစကား)။

              ၆။ ဖရုသဝါစာ - ၾကမ္းၾကဳတ္ယုတ္မာေသာ စကာကိုဆိုျခင္း။

              ၇။ သပၨပၸလာပဝါစာ - ေက်းဇူးမဲ့ေသာစကားကို ဆိုျခင္း။

       ၄င္းတရား ေလးပါးတို႔တြင္သည္ ႏႈတ္အားျဖင့္ လြန္က်ဴး တတ္ေသာေၾကာင့္ ဝစီကံ မည္၏။

              ၈။ အဘိဇၩာ - သူ႔စည္းစိမ္ကို ေရွ႔ရႈေသာ အားျဖင့္ ၾကံတတ္ေသာ ေလာဘ။

              ၉။ ဗ်ာပါဒ - စီးပြား ခ်မ္းသာကို ဖ်က္ဆီးလိုေသာ ေဒါသ။

              ၁၀။ မိစၦာဒိဌိ - ေဖါက္ျပန္ေသာ အားျဖင့္ အယူမွားေသာ ေမာဟ။


       ဤတရားသံုးပါးတို႔သည္၊ စိတ္အားျဖင့္သာ ျပစ္မွားေသာေၾကာင့္ မေနာကံမည္၏။


မွတ္ရန္။ ။ ၄င္းဆယ္ပါးတို႔တြင္ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ေသာ မိစၦာဒိဌိ ကံသည္၊ အႀကီးေလးဆံုးျဖစ္၍၊ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္၊ ေၾကာက္အပ္ေသာ ကံႀကီးျဖစ္သည္။ ၄င္းကံမွာ၊ ကမၻာသစ္ငတ္၊ စုန္းစုန္းျမဳပ္သည္၊ ဆိုသျဖင့္ မိစၦာမျဖစ္ရန္ မ်ားစြာ သတိထားရမည္။ ပိဋကတ္၌ ၄င္းမိစၦာဒိဌိ ကံမွာ၊ သကၠာယ ၂၀ ပင္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေဘာ္ျပသည္။ သကၠာယ ဆိုေသာ္ ခႏၶာငါးပါးတြင္၊ တပါးပါး၌၊ ေလးပါး ေလးပါးျပား၍ ငါစြဲလန္းျခင္းပင္ ျဖစ္၏။


       တနည္းကား၊ ၄င္းမိစၦာဒိဌိသည္၊ ငါ၏ကံ၊ ငါ၏ဥာဏ္၊ ငါ၏ကိုသိုလ္ဟု စြဲလန္းျခင္းပင္ျဖစ္သည္၊ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ကင္းကြာကင္းလြတ္၍၊ ဘုရားေက်းဇူးမဲ့ေသာေၾကာင့္၊ အႀကီဆံုးေသာ မိစၦာဒိဌိပင္ျဖစ္သည္။ ။ ဗုဒၶႆအဝဏၰံဘာသတိ။ ဗုဒၶႆ၊ျမတ္စြာဘုရားသခင္၏၊အဝဏၰံ၊ ေက်းဇူးမဲ့ေသာ စကားကို။ဘာသတိ၊ ေျပာဆို၏။ တဖန္ ထိုျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္အားလည္း၊ ဓမၼႆ၊ တရားေတာ္ျမတ္အား။ အဝဏၰံ၊ ေက်းဇူးမဲ့စကားကို။ ဘာသတိ၊ ေျပာဆို၏။"ဘုရားေက်းဇူး၊ အထူးသိက၊ ကြ်တ္တန္းရ"

"ေက်းဇူးနက္နက္၊ အခ်က္ခ်က္ေၾကာင့္၊ ေရႊလက္ထုတ္ေဘာ္၊ ဧဟိေခၚ" ဟု ရွင္မဟာသီလဝံသမေထရ္ စပ္ေတာ္မူေလသျဖင့္၊ မိမိတို႔၏ဥာဏ္၊ ကံကို အားမကိုးဘဲ ၊ ဘုရားသခင္၏ဥာဏ္ေတာ္၊ ဘုရားသခင္၏ ကုသိုလ္ေတာ္ကို အမွီျပဳၾကပါကုန္ေလ။

      

       ခ။ ကုသိုလ္ကံဆယ္ပါး။

              ၁။ ဒါန - အလွဴေပးျခင္း။

              ၂။ သီလ - ငါးပါး၊ ဆယ္ပါး စသည္ျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း။

              ၃။ ဘာဝနာ - ကမၼဌာန္းစီးျဖန္ျခင္း။

              ၄။ ပစာယန - အရြယ္ႀကီးသူ၊ ဂုဏ္ႀကီးသူကို ရိုေသျခင္း။

              ၅။ ေဝယာဝစၥ - အသက္ႀကီးသူ၊ ဂုဏ္ႀကီးသူတို႔၏ အမႈကိုေဆာင္ရြက္ျခင္း။

              ၆။ ပတၱိဒါန - မိမိေကာင္းမႈကို သူတပါးတို႔အား ေပးေဝျခင္း။

              ၇။ ပတၱႏုေမာဒနာ - သူတပါးအလွဴကို ဝမ္းေျမာက္ျခင္း။

              ၈။  ဓမၼသဝန - တရားကိုနာျခင္း။

              ၉။ ဓမၼေဒသနာ - တရားကိုေဟာျခင္း။

              ၁၀။ ဒိဌိဇုကမၼ - အယူကိုေျဖာင့္မတ္စြာယူျခင္း။

       မွတ္ရန္။ ။ ဤကိုသိုလ္ကံ ဆယ္ပါးတို႔တြင္၊ နံပါတ္ ( ၁၀ ) ၌ပါေသာ ဒိဌိဇုကမၼ ဟူသည္ကား၊ သမၼာဒိဌိပင္ျဖစ္သည္။ သမၼာဒိဌိ ႏွစ္ပါးရွိရာ၊ မဂၢင္တရား ရွစ္ပါး၌ ( ၁ ) နံပါတ္ သမၼာဒိဌိဟူ၍ တပါးပါရွိေလ၏။ ဟုတ္သည္ကို အဟုတ္၊ မဟုတ္သည္ကို မဟုတ္ျမင္မွသာ၊ ေျဖာင့္မတ္ေသာ အယူျဖစ္ေခ်မည္။ ဥပမာဆိုရပါက စိတ္ထားတတ္ကျမတ္သည္ ဆိုေသာ စကားအတိုင္း၊ ဘူးသီးကို ဖရဲသီးထင္မွတ္၍၊ စိတ္ထဲက ဖရဲသီးပါဘဲဟု ေအာက္ေမ့လွ်က္၊ အစိမ္းခြဲ၍စားက၊ ခ်ိဳလိမ့္မည္မဟုတ္၊ စိတ္ထားတတ္သည္ မမည္။ ဘူးသီးကို၊ ဘူးသီးဟု စိတ္ထားတတ္မွ၊ သင့္ရာခ်က္ျပဳတ္ ေၾကာ္ေလွာ္စားက၊ အရာသာရွိလိမ့္မည္။ ထိုနည္းတူ၊ တရားသေဘာ၌ မွန္ရာကို မွန္ရာအျဖစ္ယူမွသာ သမၼဒိဌိျဖစ္လိမ့္မည္။ အကုသိုလ္ကံဆယ္ပါး မွတ္ခ်က္၌ ျပခဲ့သည့္အတိုင္း ခႏၶာငါးပါးကို၊ ငါဟုမစြဲ၊ ငါ့ကံ၊ ငါ့ဥာဏ္၊ ငါ့ကုသိုလ္ဟု မစြဲမယူရသည္သာမက၊ အတုလံ၊ အတုမရွိေသာ။ အစိေႏၱယ်၊ အႏုတၱရ၊ ေသဌ၊ ေဇဌ၊ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးႏွင့္၊ လူနတ္ျဗဟၼာ သံုးဆယ့္တဘံုအတြင္း ဓမၼတာ တရားေအာက္၌ ရွိေလသမ်ေသာ၊ ရူပအရာ၊ အရူပအရာ ရွိရွိသမ် ပုဂၢိဳလ္၊ အရာဝတၴဳတို႔ကို၊ ဘုရားဟုစြဲလန္းျခင္းသည္ သမၼာဒိဌိမွန္ကန္ျမင့္ျမတ္ေသာ အယူမျဖစ္ႏိုင္ေခ်။ မိစၦာဒိဌိသို႔သာ သက္ေရာက္ေလေတာ့သည္။


       တနည္း။ ။ သစၥာေလးပါးကို၊ သိေသာဥာဏ္ပင္ သမၼာဒိဌိျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သစၥာေလးပါးကိုသိ၍၊ စတုသစၥဓမၼတို႔ကို၊ ထင္ထင္ျမင္တတ္ သိတတ္ေသာ သူကို ကလ်ာဏာ ပုထုဇဥ္ဟူ၍ ေခၚသည္။

       တနည္း။ ။ ဝိပႆနာ သမၼာဒိဌိ ဟူေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရား ဥစၥာခုႏွစ္ပါးတို႔တြင္၊ ပညာဟူေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရား တပါးကို အမွန္ရမွ၊ ထူးျမတ္ေသာ သမၼာဒိဌိျဖစ္ႏိုင္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မွန္ေသာ ပညာကို အလိုရွိပါသည္၊ မွန္ေသာပညာရွိေသာသူသာ၊ မွန္ကန္စြာ ပိုင္းျခား၍ မွန္ေသာတရားအရွင္ မွန္ေသာ ဘုရားျမတ္အရွင္ကို သိႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

 

 

ခရစ္ယာန္။ ။ သင္၏ ကုသိုလ္ႏွင့္ သင္ျပဳေသာ အမႈကို ငါေဘာ္ျပမည္။ ထိုသို႔ေသာ အမႈသည္ အက်ိဳးကို မေပးႏိုင္( ေဟရွာယ ၅၇း၁၂-၁၃) ။ကုသိုလ္ကားေကာင္းေသာ္လည္း ဘုရားမပါေသာေၾကာင့္။  အကြ်ႏု္ပ္တို႔ရွိသမ်သည္ စင္ၾကယ္ျခင္းမရွိ၊ ျပဳဘူးသမ်ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔သည္ ညစ္ေသာအဝတ္ႏွင့္တူၾကပါ၏ ။ အကုသလံ ကုသလံ ( ေဟရွာယ ၆၄း၄)။


       ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ ကိုယ့္ကုသိုလ္ကို အမွီမျပဳ၊ မဟာကရုဏာေတာ္ကိုသာ အမွီျပဳ၍၊ ပဌနာစကားကို ေရွ႔ေတာ္၌ ဆက္ကပ္ပါ။ ( ဒံေယလ ၉း၁၀)။ အထက္က်မ္းခ်က္မ်ားအတိုင္း ခရစ္ယာန္တို႔သည္ ကုသလ တရားတို႔ကို အားမကိုးေခ်။ သို႔ေသာ္ အားမကိုးေသာ္လည္း ခရစ္ယာန္တိုင္း၌၊ စိုက္သည့္အတိုင္း ရိက္ရမည္ဆိုသည့္အတိုင္း  ဤေလာကတြင္ ကိုယ္က်င့္တရား သီလမ်ားရွိပါသည္။ ထိုသီလ အက်င့္တရားလမ္းစဥ္တို႔အားလံုကိုကား ဘုရားသခင္ကို ယံုၾကည္ျခင္းတည္းဟူေသာ သဒၵါေစတသိက္ တလံုးအားျဖင့္၊ အကုန္ျပည့္စံုေလသည္။

 

 

0 comments:

Post a Comment