င။ အမ်ိဳးေလးပါကြဲျခင္း။
ထို႔ေနာက္မွ၊ သီလသမာဓိႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သူတို႔သည္၊ သူ႔ဥစၥာကို ခိုးျခင္း၊ မုသာဆိုျခင္း၊ ကဲ့ရဲ့ျခင္း၊ ဒါဏ္ေပးျခင္းဟု ဆိုအပ္ေသာ ယုတ္မာေသာတရားတို႔ကို ေဖ်ာက္ျခင္းငွါ၊ ေတာ၌ သစ္ရြက္သစ္ခက္တို႔ကို၊ ကုဋိျပဳ၍ေနကုန္၏။ ရြာနိဂံုးမင္းေနျပည္၌၊ ဆြမ္းခံ၍ အသက္ေမြးကုန္၏၊ ဤသို႔ ယုတ္မာေသာ အကုသိုလ္တရားကို ပယ္ေသာသူတို႔ကို၊ ျဗဟၼဏ ( ပုဏၰား)ဟုေခၚကုန္၏။ အခ်ိဳ႔တို႔သည္ အိမ္ယာေထာင္၍၊ လယ္လုပ္ကုန္သြယ္၍ အမႈကိုျပဳသျဖင့္၊ မ်ားစြာေသာ ပစၥည္း ပစၥယံရွိကုန္၏။ ထိုသူတို႔ကို ေဝႆ (ကုန္သည္) အၾကင္ ဘုန္းနည္းေသာ သူတို႔သည္၊ သူတပါး၏၊ ညွဥ္းဆဲျခင္းကိုခံရ၍၊ ဆင္းရဲေသာ အမူအရာျဖင့္ အသက္ေမြးကုန္၏။ ထိုသူတို႔ကို ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ အက်င့္ရွိေသာေၾကာင့္၊ လုဒၶါစာရ၊ သို႔မဟုတ္ သုဒၶါဟု (ဆင္းရဲသားမ်ိဳး)ေခၚကုန္၏။ ထိုသံုးမ်ိဳးတို႔အေပၚတြင္ အုပ္စိုး၍ တရားသျဖင့္ မင္းျပဳေသာ သူတို႔ကို၊ ခတၱိယ (မင္းမ်ိဳး)ဟုေခၚကုန္၏။ ထိုမွစ၍၊ ပုဏၰားမ်ိဳး၊ ကုန္သည္မ်ိဳး၊ ဆင္းရဲသားမ်ိဳး၊ မင္းမ်ိဳးဟူ၍ ထင္ရွားျဖစ္ေလ၏။
မွတ္ရန္။ ။ဤေလးမ်ိဳးပင္၊ ဟိႏၵဴကုလား လူမ်ိဳးတို႔၏ ဇာတ္ေလးဦး၊ အမ်ိဳးေလးမ်ိဳးျဖစ္၏။ ထိုဇာတ္တြင္ ပုဏၰားတို႔က မိမိတို႔အား ျဗဟၼာ၏ ခံတြင္းမွ ဖန္ဆင္းလိုက္သည္။ ခတၱိယတို႔ကို လက္ရံုးမွ ဖန္ဆင္းလိုက္သည္။ ေဝႆတို႔ကို ဝမ္းဗိုက္မွ ဖန္ဆင္းလိုက္သည္။ သုဒၵတို႔ကို ေျခေထာက္မွ ဖန္ဆင္းလိုက္သည္ဟု အယူရွိ၏။
တနည္း။ ။ ၄င္းပါဠိေတာ္၊ အမ်ိဳးေလးပါတို႔ အထဲမွ ထြက္၍ ရဟန္းခံသည္ကိုေထာက္သျဖင့္၊ အစမူလ၌ တမ်ိဳးတည္းဟူေသာ ဇာတ္ဘာဝကြဲသည္၊ စကားကြဲသည္ မဟုတ္ပဲ အလုပ္သာ ကြဲသည္ဟု မွတ္ရန္ရွိသည္။ ပမာ။ ျမန္မာထဲမွပင္ ၊ ရဟန္း၊ မင္း၊ ကုန္သည္၊ ဆင္းရဲသားမွစ၍ အလုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ႏိုင္၏။ စကားကြဲ၊ လူမ်ိဳးကြဲ မဆိုသာေခ်။
ခရစ္ယာန္။ ။ ထာဝရဘုရားကၾကည္ရႈေလာ့၊ လူတမ်ိဳးတည္း၊ စကားတမ်ိဳးတည္း ရွိသည္ျဖစ္၍၊ သူတို႔သည္ ဤအမႈကို အဦးျပဳၾက၏။ ယခု ၾကံစည္သမ်တို႔ကို၊ အဆီးအတားမရွိ၊ သူတို႔ျပဳၾကလိမ့္မည္၊ လာၾက ဆင္းသက္ၾကကုန္အံ့။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း နားမလည္ေစျခင္းငွါ၊ သူတို႔ စကားကို ရႈပ္ေထြးၾကကုန္အံ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ထိုသို႔ ထာဝရဘုရားသည္ ၊ သူတို႔ကို ေျမတျပင္လံုး၌ အရပ္ရပ္ ကြဲျပားေစေတာ္မူသျဖင့္၊ သူတို႔သည္ ၿမိဳ႔မတည္ဘဲေနၾက၏။ ကမၻာဦး ၁၁း၆-၈။ ဘုရားသခင္သည္ ေျမတျပင္လံုး၌ေနေသာ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို တေသြးတည္းႏွင့္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။ သူတို႔အား ခြဲေဝစီမံေသာ အခ်ိန္ကာလကို၄င္း၊ သူတို႔ေနရာ အပိုင္းအျခားကို၄င္း မွတ္သားေတာ္မူ၏။ တမန္ေတာ္ ၁၇း၂၆ ဟူ၍ လာသည့္အတိုင္း ကမၻာဦးက ဗာဗုလံုရဲတိုက္ကပင္ စ၍ကြဲျပားခဲ့ၾကေလသည္မွာ လူသမိုင္းအတြက္ အထင္အရွားပင္ျဖစ္ေလေတာ့သည္။
0 comments:
Post a Comment