အခဏ္း ၂။
လူအေၾကာင္း။
လူအေၾကာင္းကိုျပရာျဖစ္ေသာ ဤအခဏ္း၌ အဌကထာဋီကာနည္းမ်ားႏွင့္တကြ၊ သုတၱံပိဋကတ္၊ သုတ္ပါေထယ် ပါဠိေတာ္၊ အဂၢညသုတ္၌ လာသည့္အတိုင္း ေရးသားေပအံ့။
က။ လူ၏အစ။
မဟာပထဝီေျမတည္ရာအရပ္၊ မႏုႆေလာကဓါတ္ ျဖစ္လာ၍၊ ဝိဝ႗ကပ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ၊ အာတႆရဘံုမွ စုေတ၍၊ ကာမသုဂတိဘံုသို႔ျပန္ၿပီးလွ်င္၊ ဥပပါတ္ ပဋိသေႏၶေန၍၊ ဥပပါတ္ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လာၾကကုန္၏။ ထိုကာလ၌၊ ေန၊လတို႔သည္ မရွိမေပၚကုန္ေသးသျဖင့္ ခပ္သိမ္းေသာ ဩကာသေလာကႀကီးသည္၊ ေမွာင္မိုက္အတိရွိကုန္၏။ ေန၊လ မရွိကုန္။ ၾကယ္နကၡတ္တို႔မရွိကုန္။ ေန႔၊ညဟူ၍၄င္း၊ လခြဲ၊ တလဟူ၍၄င္း မရွိကုန္။ဣတၳိ ပုရိသ လိဂႍပိနတၳိ၊ မိန္းမ၊ ေယာက်ၤားဟူ၍လည္း မရွိကုန္။ သတၱဝါဟူေသာ ပညာတ္မွ်သာ ရကုန္၏။ အာဟာရ ေသဝနံပိ နတၴိ။ အစာအဟာရလည္း မမွီဝဲဘဲ၊ အသက္ အသေခ်ၤယ် ကာလပါတ္လံုးေန၍၊ မိမိတို႔ကိုယ္ေရာင္ျဖင့္ ထြန္းလင္းလွ်က္၊ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ သြားလာ၍ ေနၾကေလ၏ဟု လာသျဖင့္၊ ဤေလာက၌ ျဖစ္လာၾကေသာ လူတို႔၏ အစသည္၊ ျဗဟၼာျပည္က စေၾကာင္း သိရသည္။
သုဒၶါဝါသ၊ ျဗဟၼာတံဆိပ္၊ ခပ္ႏွိပ္ညီစြာ၊ ဤကမၻာကား၊ ဝဇီရာသန္၊ ပလႅင္ျပန္ထက္၊ ပယ္ဟန္ငါးမာရ္၊ ကကုသန္ကံု၊ ေကာဏာဂံု၊ ကႆပ၊ ေဂါတမဟု၊ ရိယ်မတည္း၊ ဝွန္းသည္းဖိတ္လွ်ပ္၊ ဗ်ာဒိတ္တပ္သား၊ ဘဒၵကၿပိဳင္လြတ္၊ မိုးညြတ္မွ်၊ ဝိဝဋ္ဌာယီ၊ ေပၚကာၿပီကား၊ ေျပာင္းခ်ီေလ်ာျပတ္၊ ဥပပါတ္ျဖင့္၊ အာတႆရ၊ ဘံုကျဗဟၼာ၊ လူ႔ျပည္လာေသာ္၊ ဥပစာဈာန္၊ ဘုန္က်ိဳးတန္၏၊ ငွက္ဟန္မိုးေခါင္၊ ၿပိဳးတေျပာင္လွ်င္၊ ကိုယ္ေရာင္ထြန္းညိ၊ နတ္ပီတိျဖင့္၊ သက္ရွိသက္ဝင္၊ အသေခ်ၤသည္၊ အရွည္အလွ်ား၊ ေယာက်ၤားမိန္းမ၊ ေနလနကၡတ္၊ မျပတ္မဌာန္း၊ ေန႔မွန္းညဥ့္ၿပိ၊ မသိမထင္၊ ေကာင္းကင္တိုက္လံုး၊ အမိုက္ဖံုး၏၊ ဟူ၍ ေရွးပညာရွိတို႔စပ္ဆိုကုန္သည္။
မွတ္ရန္။ ။ လူျပည္က တရားကို အားထုတ္၍၊ ကမၼဌာန္း ဘဝနာကို စီးျဖန္းေသာ ကုသိုလ္ကံ အဟုန္ေၾကာင့္၊ ျဗဟၼာဘံုသို႔ေရာက္ရသျဖင့္ ျဗဟၼာ၏အစ ဘယ္ကလဲေမးလွ်င္၊ လူကဟု ေျဖလမ့္မည္။ တဖန္ လူ၏အစ ဘယ္ကလဲ ေမးျပန္ေသာ္၊ ျဗဟၼာကဟု ေျဖရမည္ျဖစ္၍၊ ဤစကားသည္ ျဗဟၼာကလူ၊ လူကျဗဟၼာဟူ၍ ႏွစ္ဘက္ႏွစ္လမ္းရွိေသာေၾကာင့္ လူ၏အစကို မသိႏိုင္။
တနည္း။ ။ အာယုကၡ၊ အသက္တန္းေစ့၍ ေသျခင္း၊ ကမၼကၡယ၊ ကံ၏အာႏုေဘာ္ကုန္၍ေသျခင္း။ ဥဘယကၡ၊ အသက္တန္းေစ့၊ ကံလည္းကုန္၍ေသျခင္း။ ဥေပစၦဒက၊ ရုတ္တရက္ လတ္လတ္ေလာေလာေသျခင္း။ ဤေသျခင္းကား၊ ငရဲ၌၄င္း၊ ဥတၱရကုရုကြ်န္း၌၄င္း၊ နတ္ျပည္၌၄င္းမရွိဟု၊ ေသျခင္းေလးပါးတြင္ ျပေသာေၾကာင့္၊ အတႆရ၊ ျဗဟၼာအသက္မွာ ရွစ္ကမၻာ၊ သုဘကိဏွာျဗဟၼာ အသက္မွာ ၆၄ ကမၻာ။ ေဝဟမၹလျဗဟၼာတို႔ အသက္မွာကား ကမၻာ ၅၀ဝ ဟုလာသျဖင့္၊ ပဌမကမၻာလည္း မေစ့ေသးသျဖင့္၊ အတႆရဘံုကလည္း မလာႏိုင္ေသး။ အထက္အထက္ကဘံုတို႔ကလည္း မလာႏိုင္ေသးေသာေၾကာင့္ လူ႔ဘံု၌ လူလာျဖစ္၍ ျဖစ္ရွိေသာ ဥပပါတ္၊ ျဗဟၼာတို႔ကား အဘယ္ဘံုသား ျဖစ္ပါသနည္းဟု ေမးရန္ရွိေလသည္။
တနည္း။ ။ တဒါစ အာတႆရ ျဗဟၼာေလာေက ပဌမ တရာတိ နိဗၺတၱာ၊ သတၱာအာရုကၡယာဝါပုညကၡယာဝါ တေတာစဝိတြာ ဣဓူပပဇၨႏၱိ။ တဒါ၊ ထိုလူ႔ျပည္ တည္ေသာအခါ၌။ အတႆရ ျဗဟၼာေလာေက။ အတႆရျဗဟၼာဘံု၌။ ပဌမတရာဘိနိဗၺတၱာ၊ ေရွးဦးစြာျဖစ္လင့္ကုန္ေသာ။ သတၱာ၊ သတၱဝါတို႔သည္။ အာယုကၡယာဝါ၊ အသက္ကုန္ျခင္းေၾကာင့္၄င္း။ ပုညကၡယာဝါ၊ ကံကုန္ျခင္းေၾကာင့္၄င္း။ တေတာ၊ထိုအတႆရဘံုမွ။ စဝိတြာ၊ စုေတ၍။ ဣဓ၊ ဤလူ႔ဘံု၌။ ဥပပဗၨႏၱိ၊ ျဖစ္ကုန္၏ဟူ၍။ ဝိသုဒၶိမဂ္ အဌကထာ၊ အဘညာဥ္နိေဒၵသ စာမ်က္ႏွာ ၃ ၌ ရွင္ဗုဒၶေဃာသက အဓိပၸါယ္ဖြင့္ေလသည္။ ဤလည္း ရွစ္ကမၻာေျမာက္မွျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းတည္း။
သံေယာဇဥ္----သတၱဝါတို႔ကို ဝဋ္ဆင္းရဲ၌ ယွဥ္တြဲေႏွာင္ဖြဲ႔တတ္ေသာ တရားဆယ္ပါး။
၁။ ကာမ သံေယာဇဥ္----ကာမဂုဏ္ အာရံု၌ ဖြဲ႔ယွက္ျခင္း။
၂။ ႐ူပ သံေယာဇဥ္--- ရုပ္၌ ဖြဲ႔ယွက္ျခင္း။
၃။ အ႐ူပ သံေယာဇဥ္--- ရုပ္မဲ့၌ ဖြဲ႔ယွက္ျခင္း။
၄။ ပဋိဃ သံေယာဇဥ္--- ရန္မီး၌ ဖြဲ႔ယွက္ျခင္း။
၅။ မာန သံေယာဇဥ္--- ေထာင္လြားျဖင္းျဖင့္ ဖြဲ႔ယွက္ျခင္း။
၆။ ဒိဌိ သံေယာဇဥ္--- မွားေသာအာယူျဖင့္ ဖြဲ႔ယွက္ျခင္း။
၇။ သိလပၸတၱပရမာသ --- သီလေၾကာင့္ေတြ႔ရေပသည္ဟုသိသျဖင့္ ဖြဲ႔ယွက္ျခင္း။
၈။ ကုကၠဳစၥ သံေယာဇဥ္---ျပန္႔လြင့္ျခင္းျဖင့္ ဖြဲ႔ယွက္ျခင္း။
၉။ ဝိစိကိစၥာ သံေယာဇဥ္---ယံုမွားျခင္းျဖင့္ ဖြဲ႔ယွက္ျခင္း။
၁၀။ အဝိဇၨာ သံေယာဇဥ္--- မသိဖံုးလြမ္းျခင္းျဖင့္ ဖြဲ႔ယွက္ျခင္း။
0 comments:
Post a Comment