ဃ။ ေလာကထဲသို႔ အျပစ္ဝင္ေရာက္လာျခင္းႏွင့္ သမတတင္ေျမာက္ျခင္း။
ကမၻာဦးသူတို႔တြင္၊ ပ်င္းရိေသာသူတေယာက္သည္၊ သေလးခင္းသို႔ အခါခါ မသြားရေအာင္၊ တခါတည္းႏွစ္ရက္၊ သံုးရက္စာယူခဲ့၍ အိုးျဖင့္ေလွာင္ထား၏။ ထိုသူ၏ အတုကိုလိုက္၍၊ ျြကင္းေသာ လူပ်င္းတို႔သည္လည္း၊ ေလးငါးရက္စာမက ယူခဲ့ၾက၍၊ သိုမွီးေလွာင္ထားၾကကုန္၏။ ထိုသို႔ အပိုအမိုသိုမွီးေလွာင္ထားျခင္း၊ သႏၷီဓိအမႈကို ျပဳျခင္းေၾကာင့္၊ သေလးဆန္တို႔သည္၊ ဖြဲကပ္၍၊ အခြံဖံုးကုန္၏။ ေရွးကဲ့သို႔ ရိတ္သိမ္းၿပီးေသာ ေနရာ၌ ေပါက္ၿမဲအတိုင္းမေပါက္၊ အငုတ္အတိုင္းသာရွိေနသည္ႏွင့္၊ ထိုအခါ လူအေပါင္းတို႔သည္ စုေဝးၾကလွ်က္၊ သတၱဝါတို႔၌ ဆိုးယုန္ေသာ တရားတို႔သည္ ေပၚလာကုန္သျဖင့္၊ ယခုငါတို႔အား၊ ေကာင္းျမတ္ျခင္း အလံုးစံုတို႔သည္ ဆုတ္ယုတ္ကုန္ေလၿပီဟု၊ မိႈင္ေငးညည္းညဴၾကၿပီးလွ်င္၊ သေလးခင္းတို႔ကို အမွ်ခြဲေဝ၍၊ သူ႔အခင္း၊ ငါ့အခင္းဟု အပိုင္းအျခား ထားကုန္၏။ ထိုသို႔အပိုင္းအျခား ထားသည့္ေနာက္၊ လူတေယာက္သည္၊ သူတပါး၏ အခင္းမွ သေလးစပါးကို၊ တိတ္တဆိတ္ခိုးယူ၏၊ ဥစၥာရွင္တို႔သည္ ေတြ႔မိလွ်င္၊ တႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္ ေမာင္းမဲတားျမတ္ၾကကုန္၏။ သံုးႀကိမ္ေျမာက္၌၊ ေထာင္းထုရိုက္ႏွက္ျခင္းျပဳၾကကုန္၏။ ထိုအခါမွစ၍၊ ထိုသို႔ေသာ အဒိႏၷာဒါနံ၊ သူ႔ဥစၥာကိုခိုးျခင္း၊ မုသာဝါဒ၊ မုသာဆိုျခင္း၊ ပါဏာတိပါတ၊ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း၊ အကုသလဓမၼာတို႔သည္၊ ျဖစ္လာကုန္သည္ျဖစ္၍။ ထိုသို႔ေသာသူတို႔ကို ႏွိပ္ႏွင့္၍ဆံုးမျခင္းငွါ၄င္း၊ သေဘာတူ အႀကီးအကဲတင္ထား၍၊ မိမိသေလးခင္းမွ ဆယ္ဘို႔တဘိုကို အခြန္ေပးသြင္းၾကကုန္ေလ၏။ ကမၻာဦးသူတို႔သည္၊ ထိုသို႔ေရွးဦးစြာ တင္ေျမာက္ေသာ မင္းကို၊ မဟာသမၼတဟု သမုတ္ကုန္၏။ လယ္ယာကို အစိုးပိုင္ေသာေၾကာင့္၊ ခတၱိယဟူ၍၄င္း၊ တရားသျဖင့္ သူတပါးကို တပ္မက္ခ်စ္ခင္ေစ၍၊ ရာဇာဟူ၍၄င္း၊ အမည္သံုးပါး ရေလသည္။
မဟာဇေနနသမၼေတာဟိ၊ မဟာသမၼေတာ။ ။ေခတၱာနံ၊ အဓိပတီတိခတၱိေယာ။ ။ဓေမၼနသေမန၊ သေတၱရေဥၥတီတိရာဇာ။
မွတ္ရန္။ ။ကမၻာဦးကာလ၊ သမတမင္း မေပၚထြန္းမီကပင္၊ ပါဏာတိပါတ အစရွိေသာ အျပစ္တရား၊ ေျမဆီေျမလႊာကိုစားကတည္းက၊ ရသတဏွာကို တပ္မက္ျခင္းအစရွိေသာအရာတို႔ကို ပြားမ်ားေစလွ်က္၊ ျငဴစူေစာင့္ေျမာင္း၊ မေကာင္းဣႆာ၊ မစၦာရိယ တရားသည္ ပြားမ်ားလွ်က္ရွိေလၿပီ။ ကမၻာဦးသူတို႔ရွိၿပီးမွ၊ ဤအကုသလ တရားတို႔ရွိရ ပညတ္ရသျဖင့္။ ဓမၼနိယာမတရားသည္၊ဤကပင္ စလာေသာေၾကာင့္ သိရေလသည္။ လူမရွိက၊ တရားမရွိေၾကာင္း ထင္ရွားေလသည္။
တနည္း။ ။ အျပစ္ဆိုေသာ္ တဦးႏွင့္ စပ္ဆိုင္သည္မဟုတ္။ ျပစ္မွားသူႏွင့္ ျပစ္မွားျခင္းခံသူႏွစ္ဦးႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္၊ ျပစ္မွားသူကား၊ ကမၻာဦးတို႔၊ ျပစ္းမွားခံသူကား အဘယ္နည္း။ ဥပမာ၊ သစ္ေတာ္ ဥပေဒမရွိခင္က၊ မည္သည့္သစ္ကို ခုန္သည္မဆို အျပစ္မရွိ၊ သစ္ေတာ္ဥပေဒထုတ္၍၊ တည္ၿပီးမွ အျပစ္ရွိ၏။ ထို႔အတူ၊ ကမၻာဦးသူတို႔သည္၊ ျပစ္မွားၿပီးျဖစ္၍၊ မည္သူ၏ တရားဥပေဒ လြန္က်ဴး၍ အျပစ္ေရာက္ၾကရပါသနည္း။
ခရစ္ယာန္။ ။ ထိုအပင္၏ အသီးကိုကား မစားရ၊ စားေသာေန႔တြင္ ဧကန္အမွန္ ေသရမည္ဟု လူကိုပညတ္ထားေတာ္မူ၏။ ကမၻာဦး ၂း၁၇။ ေျြမသည္ ထာဝရ ဘုရားအရွင္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ ေျမတိရိစၦာန္တကာတို႔ထက္ လိမၼာသည္ျဖစ္၍၊ မိန္းမအား ]မစားရ သင္တို႔သည္ ဥယာဥ္၌ ရွိေသာ အပင္တို႔၏ အသီးကို မစားရဟု} စတင္၍ တရားကို လိုသလို ျပဳျပင္ကာ အဓမၼ အမႈကို ျဖစ္ေပၚေစေသာရလာဒ္ကို မျမင္ေသာ ဧဝသည္] မိန္းမသည္ ျမင္လွ်င္၊ အသီးကိုယူ၍ စား၏၊ မိမိခင္ပြန္းအားလည္းေပး၍၊ သူလည္းစား၏၊ ကမၻာဦး ၃း၁-၆။ ထိုအက်ိဳးဆက္မွာ ဓမၼႏၱရယ္ဟု ဆိုအပ္ေသာ တရားစာေရသင့္ျခင္းကို၄င္း၊ ဘုရားကို ေစာ္ကားေသာအက်ိဳးဆက္မွ ဗုဒၶႏၱရယ္ဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ ႀကီးေလးေသာ ဘုရားစာေရသင့္ျခင္းသို႔၄င္း ေရာက္ၾကေလကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အျပစ္တရားသည္၊ တေယာက္ေသာသူအားျဖင့္၊ ဤေလာကသို႔ဝင္၍၊ အျပစ္တရားအားျဖင့္၊ ေသျခင္းတရားဝင္သည္ႏွင့္အညီ၊ လူအေပါင္းတို႔သည္ အျပစ္ရွိေသာေၾကာင့္၊ ေသျခင္းသို႔ ေရာက္ၾကကုန္၏။ ေရာမဩဝါဒ ၅း၁၂ ယခုေဖၚျပေသာ က်မ္းစာလာသည့္အတိုင္း ဘုရားသခင္၏ မိန္႔မွာေတာ္မူေသာ ပညတ္ေတာ္ကို လြန္က်ဴးေသာ အာဒံကအစျပဳ၍၊ ဤေလာကထဲသို႔ အျပစ္ဝင္လာသည္။ အဝိဇၨာပစၥယာ၊ သခၤါရာဟု၊ ပဋိစၥသမုပၸႏၷ၊ ေဘာ္ျပအလာ၊ သံသရာမွာ ရွည္ၾကာစဥ္ဆက္၊ ကြင္းအကြက္၏၊ ျဖစ္ပ်က္သမွ်၊ ဥယာဥ္မက၊ အစဦးစြာ၊ မိန္႔ေရႊဗ်ာကို၊ မနာမလိုက္၊ အမိုက္မိုက္ႏွင့္၊ သမိုက္သစ္သီး၊ ယူစားၿပီးမွ၊ အနီးမေန၊ ဥယာဥ္ေဗြက၊ ႏွင္ေလေသာေနာက္၊ ယခုေရာက္ေအာင္၊ စဥ္ေလွ်ာက္လူမွာ၊ ျပစ္ပါလာ၍၊ အဝိဇၨာမင္း၊ သူႏွိမ္ႏွင္းလ်က္၊ အလင္းဝိဇၨာ၊ ကြင္းေရွာင္ခြါသည္၊ ႏွစ္ျဖာမိဘ၊ ယင္းတို႔ကပင္၊ စ၍အျပစ္၊ တို႔ကိုႏွစ္၍၊ ဆိုးညစ္ေတြေဝ၊ ဖံုးလႊမ္းေတြႏွင့္၊ မေဝမခြဲ၊ မိုက္မဲတျဖာ၊ အဝိဇၨာ၏၊ နီးစြာအက်၊ သခၤါရေၾကာင့္၊ ျဖစ္ၾကပ်က္ရာ၊ တဏွာပြားေမာက္၊ မီးေတြေတာက္သည္။ ။စိုးေၾကာက္ျခင္းတရာ၊ အဝိဇၨာ၏၊ ေၾကာင္းျခာမူလအရင္းတည္း။
0 comments:
Post a Comment