Tuesday, July 14, 2009

ေမးခြန္းရွင္မ်ားအတြက္

ေမးခြန္းရွင္မ်ားအတြက္
ကၽြႏု္ပ္အားေမးျမန္းသူတို႔တြင္ ရဟန္း သံဃာေတာ္၊ တပ္မေတာ္ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ၊ အရာရွိ အရာခံ၊ အၾကပ္တပ္သားမ်ား၊ တကၠသိုလ္ေကာလိပ္မွသည္၊ အထက္တန္း၊ အလယ္တန္း၊ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား၊ ဆရာ၊ ဆရာမၾကီးမ်ား၊ က်ား၊မ မေရြး ႏို္င္ခံျခားျပန္ စာေရးစာခ်ီ၊ ေစ်းသည္၊ ကုန္သည္ အစရွိေသာ လူတန္းစား အလႊာအသီးသီးမွလည္းေကာင္း၊ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု၊ ေဒသေပါင္းစံုတို႔မွ ပုဂၢိဳလ္စံုတို႔ပါၾကေပသည္။
အလႊာစံုမွ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ မည့္သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ အေနအထားမ်ိဳးျဖင့္ ေမးေမး၊ ထိုေမးခြန္းေၾကာင္းၾကီးမ်ားပင္ ျဖစ္ေနပါသည္။ ေမးၾကေသာေၾကာင့္ပင္ ဤလိုစာအုပ္မ်ိဳး ေရးသားျပဳစုရေသာ အခြင့္ထူး ရရွိျပန္ေသာေၾကာင့္ ေမးခြန္းရွင္ အားလံုးတို႔ကိုပင္ အထူးေက်းဇူး ဥပကာရတင္မိပါသည္။
ေမးခြန္း ေမးစရာျဖစ္လာေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေစေသာ ထိုစာအုပ္ စာေပမ်ားရွိ ``အေၾကာင္းတရားမ်ား´´ အတြက္မူကား အထူး၀မ္းနည္းမိပါသည္။ ထိုစာအုပ္မ်ားကို ``မိုးလံုးျပည့္ မုသာ၀ါဒီမ်ား´´ ဟုပင္ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေလာကုတၱရာ၊ ေလာကီေရးရာ ႏွစ္၀လံုးအတြက္ အသိပညာကို ဖံုးကြယ္ ပိတ္ဆီး သြားေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစာအုပ္မ်ားေၾကာင့္ လူတိုင္း လြက္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ကိုးကြယ္ႏိုင္ခြင့္ရွိေသာ ခရစ္ယာန္တို႔ကိုးကြယ္အားထားရာ အသက္ရွင္ေတာ္မူေသာ ခရစ္ေတာ္သည္ပင္လွ်င္ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ အညၾတသဖြယ္၊ အရည္အခ်င္းမရွိသေယာင္၊ ဗဟုသုတနည္းပါးေသာ ခရစ္ယာန္မ်ားပင္လွ်င္ မိမိ၏အရွင္သခင္အေပၚ အထင္အျမင္ လြဲမွာျခင္း၊ ဇေ၀ဇ၀ါ သံသယစိတ္မ်ား၊ အထင္အျမင္ေသးျခင္း၊ ရွက္စိတ္တဖြားဖြား ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေၾကာင္း၊ အားငယ္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေစႏိုင္ေၾကာင္း၊ ယုတ္စြအဆံုး ခရစ္ေတာ္ကိုပင္ စြန္႔ပယ္သည္အထိ အေႏွာက္အယွက္ အဆီးအတား ျပဳႏိုင္ေသာ ၀ိညာဥ္ေရး ( ဓမၼႏ ၱရယ္) အဆိပ္အေတာက္ စာအုပ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း တြက္ခ်က္မိပါသည္။ ခရစ္ယာန္ျဖစ္လိုေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားပင္လွ်င္ တံု႔ဆိုင္းစိုးထိတ္၊ ေနာက္ဆုတ္သြားေစရန္ အဆီးအတား ျဖစ္ေစေနသည္မွာ ေသခ်ာေနပါေလသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ခရစ္ယာန္မ်ား အတြက္အ႐ႈံးေပၚကာ သာသနာျပန္႔ပြားႏႈန္း တန္႔သြားေစႏိုင္သလို အထူသျဖင့္ သန္းစင္ေသာ စိတ္ထားႏွင့္ ဘုရား တရား ရွာေဖြေသာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ားအတြက္ ဓမၼအခြင့္အေရး ပို၍ ဆံုး႐ႈံးေစႏိုင္သည္သာမက သံသရာမဆက္လို ၀တ္ကၽြတ္လို၍ (၃၁) ဘံု မလည္လိုဘဲ ဒုကၡဆင္းရဲဘံုမွ လြတ္ေျမာက္လိုေသာသူမ်ား၊ ေရာက္လိုလွ်က္ နိဗၺာန္ မေရာက္ႏိုင္ေသာသူမ်ား၊ ကၽြတ္တန္း၀င္ေရာက္ လိုသူမ်ားအတြက္ `` အကၽြတ္တရာလမ္း´´ ပိတ္သြားႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ေကာင္းကင္ဘံု ၀င္ေရာက္၍ ထာ၀ရအသက္၊ ထာ၀ရသုခ၊ ထာ၀ရဘုန္း၊ ထာ၀ရစည္းစိမ္ခ်မ္းသာ၊ ထာ၀ရမပုပ္မပ်က္ ႏိုင္ေသာအျဖစ္၌ ၀ိညာဥ္ကိုယ္ခႏၵာျဖင့္ ၀င္စားခံစားရမည့္ မဟာထာ၀ရအခြင့္အေရးမ်ား အရႈံးေပၚသြားႏိုင္ပါသည္။
``လူတို႔ႏွင့္ေရာျပြန္းမေန၊ တစ္သီးတစ္သန္႔ ေနထိုင္တတ္ၾကေသာ သန္းရွင္းစံုလင္သူမ်ား´´ ဟုအဓိပၸါယ္ရွိသည့္ က်မ္းစာအေခၚ ``ဖါရိရွဲ ´´ မ်ားကို သခင္ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္က ( မႆဲ ၁၂း၁၃) လွ်ိ႔၀ွက္ေသာ က်မ္းျပဳဆရာ၊ ဖာရိရွဲတို႔၊ သင္တို႔သည္ အမဂၤလာရွိၾက၏၊ အေၾကာင္းမူကား ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံေတာ္၏ တံခါးကို လူတို႔ေရွ ႔မွာပိတ္ထား၍ မိမိတို႔လည္း မ၀င္၊ ၀င္လိုေသာ သူတို႔ကိုလည္း ဆီးတားၾက၏ ဟုျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်လိုက္ျခင္း ႏွင့္တူပါသည္။ ျမန္မာမူျပဴ၍ဆိုရပါလွ်င္ `` ကိုယ္တိုင္ေကာက္ရိုးလည္း မစားႏိုင္၊ စား၍လည္းမရ၊ စားလည္းမစားလို၊ ေကာက္ရိုးအမွန္စားရမည့္ႏြား လာေတာ့လည္း မစားေစလို၊ ေဟာင္ျမဲေဟာင္ေနေသာေခြး´´ႏွယ္ (ေကာက္ရိုးပံုေစာင့္သည့္ေခြး ) ဟု႔အျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်လိုက္ျခင္းတူပါေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္မိတ္ေဆြ၏ ရပ္တည္ခ်က္သည္၊ `` ေကာက္ရိုးပံုေစာင့္သည့္ေခြး´´၏ ရပ္တည္ခ်က္မ်ိဳး ျဖစ္သြားမည္ကို မလိုလားႏိုင္ပါေပ။
ကူးေျမာက္ရန္ လြန္စြာခဲယဥ္းေသာ နိဗၺာန္ကို မကူးေျမာက္လိုသူရွိသလို၊ ကူးေျမာက္ခ်င္ေသာ္လည္း မကူးေျမာက္ႏိုင္ေသာသူမ်ား၊ မကူးေျမာက္ႏိုင္မွန္း မိမိကိုယ္ကို မိမိသိေနသူမ်ား၊ အားမတန္မန္ေလွ်ာ့ကာ မတတ္သာ၍ ေနာင္ဘ၀အခန္းဆက္သေဘာမ်ိဳးျဖင့္ ေနာင္ဘ၀တြင္ သံသရာလည္ရေပဦးဟု မခ်င့္မရဲျဖစ္ေနၾကရွာေသာသူမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္းအထူးသတိခ်ပ္ေစလိုပါသည္။ လူတိုင္းပါရမီ မရင့္ၾကပါ။ ၃၁ ဘံု သံသရာ လည္ျခင္းသည္ မက္ေမာစရ မရွိပါ။ ေၾကာက္စရာ၊ ရြံမုန္းစရာၾကီးသာပါ၊ လူျဖစ္လူခ်မ္းသာရွိသလို၊ လူျဖစ္လူဒုကၡလည္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ နတ္ျဖစ္နတ္ခ်မ္းသာရွိသလို၊ နတ္ျဖစ္နတ္ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္၊ ျဗဟၼာျဖစ္ျဗဟၼာခ်မ္းသာရွိသလို ျဗဟၼာျဖစ္ျဗဟၼာျဖစ္ေၾကာင္း အဘယ္သူျငင္းႏိုင္မည္နည္း။ ``ခ်မ္းသာ´´ ၌ျပႆနာမရွိေသာ္လည္း ``ဒုကၡ´´၌ျပႆနာ အရပ္ရပ္ရွိေနျပီး၊ ထိုျပႆနာကို ``မည္သို႔ေျဖရွင္းပါမည္နည္း´´၊ ေဂါတမ နည္းအရ ထိုဒုကၡဘံုမွ လြတ္ေျမာက္ရန္မွာ လူ (မိမိ) အေပၚ၌သာ ရႏႈန္းျပည့္မူတည္ျပီး၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားကို မိမိကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က်င့္ႏိုင္ပါမွ လြတ္ေျမာက္မည္၊ နိဗၺာန္ေရာက္မည္သာတည္း။ မက်င့္ႏိုင္ေသာသိုတို႔မွာကား ၃၁ ဘံုအတြင္း၌ သံသရာ တ၀ဲလည္လည္၊ ၃၁ ဘံုရဲ့သားေကာင္အျဖစ္ သံသရာခရီးဆက္ေနရဦးမည္သာတည္း။ ထာ၀ရဘုရား၏ နည္းအရမူကား ထိုဘံုမွလြတ္ေျမာက္ရန္ ``ေကာင္းကင္ဘံုေရာက္ေၾကာင္းတရား´´ ရွိထားပါသည္၊ ထိုတရားကား မေန႔၊ ယေန႔၊ ေနာင္ကာလ မေျပာင္းမလဲ၊ ကမၻာ အဆက္ဆက္ တည္ရွိေန သည္ တပါးတည္းေသာ နိစၥထာ၀ရဘုရားသခင္၏ ေမတၱာေတာ္၊ ဂရုဏာေတာ္၊ အၾကံေတာ္ျမတ္က ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္ကို ဖခင္တဦးအျဖစ္ ေၾကြင္းမဲ့ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳ ျမတ္ႏိုးေၾကာက္ရြံ ခိုလႈံလာၾကရျပီး လူသားအခ်င္းခ်င္းလည္း၊ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၌ တစ္ဆူတည္းေသာ ဘုရားသခင္၏ သားသၼီးျဖစ္ၾကေၾကာင္း၊ သားဦးေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ညီအစ္ကိုေမာက္ႏွမမ်ား အျဖစ္ကိုတဦးႏွင့္တဦး ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးရမည့္အေၾကာင္း ျဖစ္လာေလ၏။
တိုတိုႏွင့္လိုရင္းဆိုရေသာ္ တိုက္ရိုက္ဘုရားႏွင့္လူ ကိုျပန္လည္ဆက္စပ္ ဆက္သြယ္ေပးလိုက္သူ၊ သူ႔ကိုသူ လမ္းခင္းေပးလိုက္သူျဖစ္သည္၊ ထိုလမ္းကို ေလွ်ာက္လိုက လူတိုင္းေလွ်ာက္ႏိုင္ပါသည္၊ မေလွ်ာက္လိုကလည္း ဖန္ဆင္းရာပါ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္အရ လူတိုင္း၏ဆႏၵပင္။
ခရစ္ေတာ္သည္ ပါလက္စတိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ေပၚထြန္းခဲ့သည္။ ကိုယ္ေတာ္သည္ ပါလက္စတိုင္း ႏိုင္ငံသား ဂ်ဴး (၀ါ) အစၥေရးလူမ်ိဳးတစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။
သက္ေတာ္စဥ္ တခုလံုးသည္ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မမူမီမွ ေရွးအထက္က ဗ်ာဒိတ္ေတာ္အတိုင္း မွန္ကန္ျဖစ္ျပစ္ခဲ့ပါသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္က ပါလက္စတိုင္း ႏိုင္ငံသည္ စတုရန္း မိုင္ေပါင္း တစ္ေသာင္းခန္႔သာ ျဖစ္သည္၊ အလွ်ား ၁၅၀ မိုင္း၊ အနံအက်ယ္ဆံုး ေတာင္ပိုင္း၌ ၇၅ မိုင္းသာရွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုႏိုင္ငံသည္ ဆြစလန္ႏိုင္ငံ ထက္ငယ္ျပီး၊ စေကာတလန္ႏိုင္ငံ ထက္၀က္မ်သာရွိသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ပိုင္းတိုင္း ဧရိယာနီးပါးခန္႔သာရွိပါသည္။
ထိုႏိုင္ငံ၏ ေျမာက္ဖက္ရွိ လက္ဘႏြန္ႏိုင္ငံ၌ ျမင့္မားေသာ ဟာမုန္ေတာင္ထိပ္ႏွင့္ ေတာင္ေၾကာၾကီးမ်ားရွိသည္။ အေရွ႔ဘက္တြင္မူကား ေဂ်ာ္ဒန္ႏိုင္ငံရွိသည္။ ေတာင္ပိုင္းတြင္ ယုဒေတာင္ကုန္း ေျမျမင့္ရွိသည္၊ အေနာက္ဘက္တြင္ ေျမထဲပင္လယ္ရွိသည္။ ေျမထဲပင္လယ္ကမ္းစပ္မွ အေရွ႔ဘက္ ၁၅ မိုင္ခန္႔အထိ ေျမျပန္႔ျဖစ္သည္၊ အီဂ်စ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ေတာက္ေလွ်ာက္လူသြားလမ္းေပါက္သည္။ ဒုတိယ မ်ဥ္းျပိဳင္ စပ္ၾကား ေျမာက္ဘက္မွ ေတာက္ဘက္တစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ ထံုးေက်ာက္မ်ားႏွင့္ အတိျပီးေသာ ေတာင္ကုန္းေျမျမင့္ေဒသျဖစ္သည္။ ထိုထံုးေက်ာက္ေက်ာၾကီးသည္ ေက်ာရိုးသဖြယ္ ဂါလိလဲနယ္၊ ရွမာရိနယ္၊ ယုဒနယ္ တ၀ိုက္သို႔သက္ဆင္းသည္။ ေျမနိပ့္ခ်ိမ္႔၀ွမ္းေဒသတြင္၊ ေျမာက္ဘက္၌ ဂါလိလဲအိုင္ရွိျပီး ေဂ်ာ္ဒန္ျမစ္သည္ ေျမာက္မွေျမနိမ့္ရာ ေတာင္ဘက္သို႔ စီဆင္းလာျပီး ပင္လယ္ေသ ( ၀ါ) ဆားငန္အိုင္အထိ စီးဆင္းလာေလသည္။
အျခားတဘက္တြင္မူ ေတာင္ကုန္းမ်ားသည္ ျပန္လည္ျမင့္မားလာျပီး၊ ေဂ်ာ္ဒန္ႏိုင္ငံကို ကာဆီးထားေသာ သဘာ၀ အတားအဆီး သဖြယ္ျဖစ္ေနသည္၊ ရာသီဥတု အေျခအေနက ထူးျခား၏၊ ေယ႐ႈရွလင္ျမိဳ႔သည္ လတၱီတြဒ္ ၃၁ ဒီဂရီ ၄၇ မီးနစ္၊ ေျမာက္ေလာင္ဂ်ီတြဒ္ ၃၅ ဒီဂရီ ၁၈ မီးနစ္၊ အေရွ႔တြင္တည္းရွိျပီး၊ ေျမထဲပင္လယ္ ကမ္းစပ္မွ အေရွ႔ဘက္ ၃၅ မိုင္အကြာတြင္ တည္ရွိျပီး ဆားငန္အိုင္ (ပင္လယ္ေသ) အေနာက္ေျမာက္ ၁၈ မိုင္တြင္ တည္ရွိသည္။ ပင္လယ္ျပင္မွ အျမင့္ေပ ၂၀၀၀ ခန္႔မ် ျမင့္သျဖင့္ ထိုေဒသ တစ္၀ိုက္တြင္ ရသီဥတုမွာ ေအးျမ၍ သမမ်တမႈရွိသည္။
ဂါလိလဲနယ္တ၀ိုက္တြင္ စိမ္းလန္းစိုေျပလွ၍ သစ္ပင္၊ ပန္းမာလာမ်ား ေ၀ေ၀ဆာဆာ ျဖစ္ေနေသာေဒသ ျဖစ္ပါသည္၊ ေျမာက္ပိုင္းတြင္မူကား ဟာမုန္ေတာင္ထိပ္တ၀ိုက္၌ ေရမ်ားခဲ၍ ဆီးႏွင္းျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး တို႔ကိုအတိုင္းသားျမင္ေတြ႔ေနရပါသည္။
တစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ ရွိေသာ႐ႈခင္းသည္ အလြန္သာယာ စိုေျပလွသည္ၚ ေျမၾသဇာေကာင္းေသာ ခ်ိဳင့္၀ွမ္း ေဒသ၌ အသီးအႏွံမ်ိဳးစံု၊ ရာသီမေရြး ေပါက္ေရာက္သည္၊ အျခားေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ သဲကႏၱရ ေတာင္တန္းႏွင့္ ပင္လယ္တို႔ျခားနားေနေသာ္လည္း ပါလက္စတိုင္းႏိုင္ငံသည္ တိုက္ၾကီး (၃) တိုက္၏ အလယ္ဗဟိုတြင္ တည္ရွိေနေပသည္။
ကမၻာတ၀ွမ္းလံုး၏ အခ်က္အျခာက်ေသာ ထိုနယ္ေျမသည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာကို အစပ်ိဳးေမြးဖြား သန္႔စင္ေပလိုက္သည္၊ ခရစ္ေတာ္၏ လူ႕ဇာတိခံယူ ေမြးဖြားရာေဒသၾကီး ေပတည္း။ ခရစ္ေတာ္၏ ေဒသစာရီ လွည့္လည္ခဲ့ရာေဒသၾကီး ေပတည္း။

0 comments:

Post a Comment