Friday, September 11, 2009

ျမန္မာ့ ကမၻာအစ။

ကမၻာဦး လူသားတို႔မွာ ကိေလသာ နည္းပါးသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္၊ နတ္၊ ျဗဟၼာႏွင့္ မျခား ကိုယ္ေရာင္ ကိုယ္၀ါရွိၿပီး ေကာင္းကင္၌ သြားႏိုင္ၾကသည္။ ယင္း ကမၻာဦး လူသားမ်ားအထဲမွ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီသည့္ လူတေယာက္သည္ အနံ႔အရသာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေျမသလင္းခဲကို စံုစမ္းသည့္အေနျဖင့္ လွ်က္ၾကည့္မိသည္၊ ရသ တဏွာျဖစ္ေပၚလာ၍ ထပ္ကာထပ္ကာ စားသံုးသည္။ အတုလိုက္၍ အျခားေသာ ကမၻာဦး လူမ်ားလည္း စားေသာက္ၾကသည္။ ထိုအခါ ကမၻာဦး လူတို႔၏ ခႏၶာကိုယ္မ်ားသည္ ေလးလံလာ၍ နတ္တို႔ကဲ့သို႔ ေကာင္းကင္၌ မသြားႏိုင္၊ ေျမျပင္၌သာ ေျခက်င္သြားႏိုင္ၾကေတာ့သည္။ ရသတဏွာ တိုးပြားမႈေၾကာင့္ ကိုယ္ေရာင္ ကိုယ္၀ါမ်ား ကြယ္ပ၍ တန္ခိုးဣဒၶိပါတ္ မရွိေတာ့ေခ်။ ေျမသင္းခဲမွာ ဆီဥ ေထာပတ္ ပ်ားသကာကဲ့သို႔ အနံ႔အရသာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အဟာရတစ္ခုျဖစ္သည္။
တျဖည္းျဖည္း ကမၻာဦး လူသားတို႔သည္ ရုပ္ဆင္းအဂၤါ လွပမႈ အဆင့္အတန္း ကြဲျပားလာခဲ့သည္။ ထိုအခါ လွပသူကို ၀ိုင္း၀န္း ျငဴစူၾက၍ မလွပသူကို မထီမဲ့ျမင္ ျပဳလာၾကသည္။ ထိုအခါ ေမတၱာတရား ပ်က္ျပားလာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျမသင္းခဲ ေျမဆီလႊာသည္ ကမၻာေျမထု အတြင္းသို႔ ငုပ္လွ်ဴိးေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ကမၻာဦး လူသားတို႔သည္ အလိုအေလွ်ာက္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ နမသေလးဆန္မ်ားကို ရယူစားသံုးၾကသည္။ ထိုအခါ အစာအဟာရသည္ အၾကမ္းစားျဖစ္လာ၍ ၀မ္းမီးျဖင့္ ကုန္စင္ေအာင္ ေခ်ခ်က္ျခင္း မျပဳႏိုင္၊ ႂကြင္းက်န္ေသာ အစာၾကမ္းမ်ားကို စြန္႔ထုတ္ႏိုင္ရန္ က်င္ငယ္ေပါက္၊ က်င္ႀကီးေပါက္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာရေတာ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကမၻာဦးလူတို႔သည္ အထီး၊ အမ ကြဲျုပားလာၾကေတာ့သည္။ ေယာက်ၤားႏွင့္ မိန္းမ အခ်င္းခ်င္းတပ္မက္၍ အိမ္ေထာင္ျပဳရာမွ လူသားမ်ား အဆင့္ဆင့္ေပါက္ပြားလာေတာ့သည္။
ယေန႔ ထိုသေလးကိုပင္ ကၽြႏု္ပ္ဆန္မ်ားကို ကၽြႏု္ပ္တို႔စားေနၿမဲပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း။ သိပၸံနည္း အရေသာ္၎၊ အျခား စဥ္းစားခ်ိန္ဆျခင္းျဖင့္၎ ယုတၱတန္သည္၊ မတန္သည္ကို သိျမင္ႏိုင္ပါသည္၊ အမွန္ကား `` မာရန္နတ္၏ အေတြးအေခၚသက္သက္ျဖင့္´´ ဘုရားမလို `` အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ ၀ါဒီ´´ ကို တည္ေထာင္လိုေသာ မာရ္နတ္၏ လွည့္ကြက္ကိုပင္ အဟုတ္ထင္ကာ၊ ပံုမွားရိုက္ေသာ မိစၧာလမ္းစဥ္ပင္ ျဖစ္ေလေတာ့သည္။( သာသနာေရးဦးစီးဌာန၊ သာသနာ ၂၅၃၇၊ ေကာဇာ ၁၃၅၅၊ ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၉၃ ႏွစ္ထုတ္ျဖစ္ပါသည္၊ ႏွာ ၂၄၈-၂၄၉)။
သမၼာက်မ္းစာတြင္ကား ဘုရားရွင္သည္ လူသားအား ဖန္ဆင္း၍ ၊ မနာခံျခင္း၊ တနည္း ဘုရားျဖစ္လိုေသာ စာတန္မာရ္နတ္၏ အတုအေယာင္ တရားကို နာယူ၍ တပည့္ခံခဲ့ေသာ အက်ိဳးဆက္မွ ထို အို၊ နာ၊ ေသျခင္း တရား၀င္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ထို႔အတြက္လည္း တပါးတည္းေသာ သားေတာ္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ကို ေစလြတ္ကာ ကယ္တင္ျခင္း လမ္းကို ဖြင့္ေပးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ လည္း ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခန္း ရွင္းလင္းခ်က္ကို ( သာသနာေရးဦးစီးဌာန၊ သာသနာ ၂၅၃၇၊ ေကာဇာ ၁၃၅၅၊ ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၉၃ ႏွစ္ထုတ္ျဖစ္ပါသည္၊ ႏွာ ၃၅) မွ အတိုင္း ေရးသားေဖၚျပလိုက္ပါသည္။

ၾသကာသ။ ။ အခြင့္ျပဳေတာ္မူပါ၊
ကာယကံ။ ။ ကိုယ္ျဖင့္ ေျပာဆိုေသာ အမႈ။
၀စီကံ။ ။ ႏႈတ္ျဖင့္ ေျပာဆိုေသာ အမႈ။
မေနာကံ။ ။ စိတ္ျဖင့္ ၾကံစည္ေသာ အမႈ။
သဗၺာေဒါသ။ ။ ခပ္သိမ္းေသာ အျပစ္တို႔ကို။
ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ။ ။ တစ္ႀကိမ္-သံုးႀကိမ္ေျမာက္ေအာင္။
ရတနာ။ ။ အေလးအျမတ္ ျပဳထိုက္ေသာ။
ဘုရား။ ။ အလံုးစံုကို သိျမင္ႏိုင္ေသာဘုရာ။
တရား။ ။ သတၱ၀ါမ်ားကို ဆင္းရဲတြင္းမွ လြတ္ေစေသာတရား။
သံဃာ။ ။ အရိယာပုဂၢိဳလ္ ( အရိ= ရန္မ်ိဳးအေပါင္းမွ၊ ပုဂၢိဳလ္= ကင္းလြတ္ေသာသူ)
ရတနာ ျမတ္သံုးပါးကို။ ။ ျမင့္ျမတ္ေသာ ထိုသံုးပါးကို။
အရိုအေသ။ ။ ၀ပ္သြားက်ိဳးႏြံျခင္း။
အေလးအျမတ္။ ။ ေလးစားျခင္း။

လက္အုပ္မိုး၍။ ။လက္၀ါးႏွစ္ဖက္ကို စံုညီျပဳ၍။
ရွိခိုးပူေဇာ္။ ။ ရွိခိုးျခင္း။
ဖူးေျမာ္။ ။ ျမင္ေတြ႔ျခင္း။
မာန္ေလွ်ာ့။ ။ ရွိခိုးျခင္း ကန္ေတာ့ျခင္းကို ျပဳရာ၍ မာန္မာနကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးမွ ရွိခိုးကန္ေတာ့ႏိုင္သည္၊ မိမိကိုယ္ကို ရတနာ သံုးပါးေအာက္နိမ့္က်သည္၊ ညံ့သည္ဟု ယူဆပါမွ ရွိခိုးကန္ေတာ့ႏိုင္သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဤရွိခိုးျခင္းသည္ မာန္ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဖြင့္ဟ ႁမြတ္ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
ကန္ေတာ့ပါ၏။ ။၀န္ခ်ေတာင္းပန္ပါ၏။
ကန္ေတာ့ရေသာအက်ိဳးအားေၾကာင့္။ ။ အက်ိဳးအားျဖင့္။
အပါယ္ေလးပါး။ ။ ( ငရဲ၊ တိရိစၧာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ ) ။
ကပ္သံုးပါး။ ။ ငတ္မြတ္ေဘး၊ စစ္ေဘး၊ ေရာဂါေဘး၊
ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး။ ။ ငရဲ၊ တိရိစၧာန္၊ ၿပိတၱာ၊ ျဗဟၼာ ရုပ္မရွိေသာဘံု၊ လူရိုင္း၊ အယူမွား၊ လူစဥ္မမီ၊ သာသနာပ။
ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး။ ။ မီး၊ ေရ၊ မင္း၊ ခိုးသူ၊ အေမြခံဆိုး၊
၀ိပတၱိတရား ေလးပါး။ ။အပါယ္ဘံု၊ ဥပဓိမေကာင္းသူ၊ မင္းမဲ့စရိုက္ခ်ိန္၊ ေဖာက္ျပန္ေသာကာလ။
ဗ်သနတရား ငါးပါး။ ။ ေဆြမ်ိဳးပ်က္၊ စည္းစိမ္ပ်က္၊ အနာေရာဂါ၊ သီလပ်က္၊ အယူလြဲ၊
မဂ္တရား။ ။ နိုဗၺာန္သြားရာလမ္း။
ဖိုလ္တရား။ ။နိဗၺာန္သြားရာအက်ိဳး။
နိဗၺာန္တရား။ ။ ထိုနိဗၺာန္ကို ေရာက္ရပါလို၏။

ဤေနရာတြင္ လူတဦး ေကာင္းရာမြန္ရာ ျမန္နိဗၺာန္ သို႔ေရာက္ရန္မွာ ဦးစြား `` အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ ၀ါဒီ´´ ကိုစြန္႔ႏိုင္မွသာလွ်င္ အမွန္လြတ္ရာလမ္းကို ေရာက္ႏိုင္ေပေတာ့မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဧကန္အမွန္ လြတ္လိုုပါက ဘုရားကို ဘုရားလို ျမင္တတ္၍၊ အစြဲ ( ဒိဌိ) ကၽြတ္မွ သာ ေရာက္ရေပမည့္အေၾကာင္း ထင္ရွားစြာ ျမင္ႏိုင္သိႏိုင္ေပေတာ့သည္။

0 comments:

Post a Comment