၁။ ကမၻာပ်က္ျခင္းအေၾကာင္း။
ကႎကရဏာ ဧဝံေလာေကာဝိနႆတိ။ ။ အကုသလကရဏာ အကုသလမူေလဟိ၊ ဥႆေႏၷသု ဧဝံေလာေကာ ဝိနႆတိ။ ။ အဓိပၸါယ္ကား။ ။ အကုသိုလ္မူလ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပ်က္၏ဟုလာ၏။
၁။ ရာဂမ်ားေသာအခါ မီးဖ်က္ေလ၏။
၂။ ေဒါသမ်ားေသာအခါ ေရဖ်က္ေလ၏။
၃။ ေမာဟမ်ားေသာအခါ ေလဖ်က္ေလ၏။
ဟုျပၿပီးမွ၊ ေကစိဝါဒ တည္းဟူေသာ တပါးေသာသူ၏ အယူဟူ၍။
၁။ ေဒါသမ်ားေသာအခါ မီးဖ်က္၏။
၂။ ရာဂမ်ားေသာအခါ ေရဖ်က္၏။
၃။ ေမာဟမ်ားေသာအခါ ေလဖ်က္၏ဟူ၍ သတၱဂၤုတၱရပါဠိေတာ္၊ သတၱသူရိယ သုတ္၌ ဆိုေလ၏။
ေန ၁ စင္း။ —အလံုးစံု သစ္ပင္မ်ားေသာ။
ေန ၂ စင္း။ —ျမစ္ငယ္၊ ထံုးအိုင္ခန္း။
ေန ၃ စင္း။ —ျမစ္ႀကီးငါးသြယ္ခန္း။
ေန ၄ စင္း။ —အိုင္ႀကီးငါးသြယ္ခန္း။
ေန ၅ စင္း။ —သမုဒၵရာ ၄ စင္းခန္း။
ေန ၆ စင္း။ —ေျမႀကီးႏွင့္ ျမင့္မိုရ္မီးဖိုကဲ့သို႔ အခိုးအလွ်ံျဖစ္။
ေန ၇ စင္း။ —အကုန္အစင္ ကြ်မ္းေလာင္ကုန္၏။
၂။ ကမၻာပ်က္ေသာအခါ သတၱဝါမပါ။
ေလာကျဗဴဟာ နတ္တို႔ေၾကြးေၾကာ္သံေၾကာင့္၊ လူတို႔တရားအားထုတ္၍ အဆင့္ဆင့္ အထက္နတ္ျပည္ မီးလြတ္ရာဘံု၌ျဖစ္၏။
အပါယ္ေလးဘံုသားတို႔လည္း၊ အပရာပရိယကံေၾကာင့္၊ အပါယ္မွလြတ္၍၊ ျဗဟၼာ့ဘံုသို႔ေရာက္ကုန္၏။ (မိစၦတၳအရိယာ ကြ်တ္ပံု) ကဌာန္း ပါဠိေတာ္။ အာပါရိေကာ၊ ကပၸေဌာသံဃေတေကာ စူလဝါပါဠိေတာ္၊ ဣတိဝုတ္ပါဠိေတာ္လာ သံဃာသင္းခြဲေသာသူ ငရဲကပ္တကပ္ ခံရ၏။
ထိုေရသည္ အစဥ္အတိုင္းတက္သည္မွ အစဥ္အတိုင္းလြမ္းမိုးေစ၍ နစ္ျမဳတ္ေနေသာ ျဗဟၼာျပည္ တည္ရာ အရပ္၌ ျဗဟၼာျပည္ ထင္းရွာစြာျဖစ္ေလ၏။ နတ္ျပည္တည္ရာအရပ္၌ နတ္ျပည္ထင္ရွားစြာ ျဖစ္ေလ၏။ လူတို႔ျဖစ္ရာ ဌာန၌ကား၊ ရသပထဝီ တည္းဟူေသာ ေျမသည္ ေကာင္းစြာ ေရေပၚထိပ္ထက္တည္လပ္၍၊ မႏုႆ ေလာကဓါတ္ျဖစ္ေလ၏။
ပါဠိ။ ။ သမၸတိ မဟာ ေမေဃာ ဥဌဟိတြာေကာဋိ သတသ ဟႆံ။ ။စကၠဝါေဠသုသဗၺ ဍၯုဌာနပူေရတြာ အႏၱရဓါယတိ။ ။ဣေတာ၊ စိေတာပဟရိတြာ ဥဒကံသ႑ေပႏၱာကေမနဥဒကံဘႆတိ။
မွတ္ရန္။ ။ ပ႑ိတေဝဒနိယ ဒီပဏီက်မ္း မ်က္ႏွာ ၁၇၆၌၊ စိတ္သည္ ေလာကကို ဖန္ဆင္းေၾကာင္း။ စိေတၱႆဧကဓမၼႆ၊ သေဗၺာဝသမဒၶဂူ။ ။ သဂါထာဝဂၢ သံယုတ္ပါဠိေတာ္။ ။ေလာေက၊ ေလာကကို။ စိေတၱန၊ စိတ္သည္။ နိယတိ၊ ျဖစ္ေအာင္ေဆာင္တတ္၏။ ဖ်က္လည္း ဖ်က္ဆီးတတ္၏။ ေလာေက၊ ေလာကကို။ စိေတၱန၊ စိတ္သည္။ ပရိကႆတိ၊ ျပဳျပင္တတ္၏။ စိတၱႆ၊ စိတ္ဟူဆိုအပ္ေသာ။ ဧကဓမၼႆံ၊ တခုေသာတရား၏။ ဝသံ၊ အလိုသို႔။ သေဗၺဝ၊ အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ပင္။ အဒၶဂူ၊ အစဥ္လိုက္ရကုန္၏။
ဤပါဠိေတာ္လာရွိသည့္အတိုင္း။ စိတ္ေၾကာင့္ ေလာကျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေလာကႀကီးကို စိတ္သည္ ျပဳျပင္ဖန္ဆင္းေၾကာင္းကိုဆိုေသာ္၊ ဤေလာကႀကီးသည္ ဘယ္သူ၏ စိတ္ေၾကာင့္ ဖန္ဆင္းလွ်က္ ရွိသနည္း။ ၄င္းစိတ္၏ အလိုကို သိတတ္ေသာ သေဘာသဘာဝကား ဘယ္တရားပါနည္း။ ဥတု၌၊ စိတ္ရွိပါသေလာ။ ထိုသို႔ဆိုေသာ္၊ ဥတုသည္၊ ၾကံစည္ျခင္း၊ စီစဥ္ျခင္း၊ ဆင္ျခင္ပိုင္းျခားျခင္း ရွိႏိုင္ပါသေလာ။ ကံ၌လည္း ထိုသေဘာမ်ားပါပါသေလာဟု မ်ားစြာစဥ္းစားစရာရွိေလသည္။
ခရစ္ယာန္။ ။ ေလာကဓါတ္မွစ၍၊ ေလာကဓါတ္၌ရွိေလသမွ်ေသာ အရာတို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္။ တမန္ေတာ္ ၁၇း၂၄။ အစအဦး၌ ဘုရားသခင္သည္ ေကာင္းကင္ႏွင့္ေျမႀကီးကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။ ကမၻာဦး ၁း၁ ၄င္းအခ်က္အတိုင္း ဤကမၻာေလာကႀကီးကို ဘုရားသခင္၏ စိတ္အၾကံေတာ္အားျဖင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွ်က္ရွိေလသည္။
0 comments:
Post a Comment